https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Poczekamy dłużej na sponsora stadionu Wisły Kraków

Piotr Rąpalski
Andrzej Banaś
Urzędnicy przesunęli termin nadsyłania ofert w konkursie na sponsora tytularnego stadionu Wisły Kraków. Zwycięska firma w zamian, za wkomponowanie jej nazwy w nazwę obiektu i liczne przywileje ma wyłożyć co najmniej 30 mln zł. Początkowo ostateczny termin wyznaczono na 15 września. Teraz jednak zostaje on przedłużony do 31 października tego roku. M.in. z powodu choroby przewodniczącej konkursowego jury, Barbary Janik, doradcy prezydenta miasta ds. sportu.

Czytaj także: Z Krakowa znikają sygnalizacje wzbudzane

Urzędnicy przyznają, że na razie nie wpłynęła żadna oferta, ale za to są zasypywani dopytaniami od potencjalnych sponsorów.

- Jesteśmy w pełni przekonani, że obiekt ten może stać się perłą w koronie przy budowie strategii marketingowej wielu firm - zachęcają w ogłoszeniu o konkursie miejscy urzędnicy. Umowa ma trwać co najmniej pięć lat. Pewne jest to, że w nowej nazwie stadionu, w podtytule muszą pozostać słowa "im. H. Reymana".

Zwycięska firma będzie miała wiele przywilejów. Po pierwsze wyłączne prawo do nadania oficjalnej nazwy stadionu oraz stworzenia jego logo. Będzie prezentowana we wszystkich dokumentach i materiałach promocyjnych. Będzie mogła wykorzystać wizerunek stadionu np. w swoich reklamach. Gmina umieści nazwę stadionu w minimum 20 lokalizacjach na znakach drogowych przy głównych drogach dojazdowych do stadionu i do Krakowa oraz na przystanku komunikacji miejskiej w pobliżu stadionu, a co za tym idzie zmieni się jego nazwa w rozkładzie jazdy.

Na stadionie będą mogły pojawiać się loga firmy, po jednym pod dachem trybun na każdej zewnętrznej stronie stadionu, o maksymalnej wielkości 16 na 4 metry. Do tego po jednej sztuce loga przy dwóch telebimach nad boiskiem. Znaki sponsora będą pojawiać się też w innych miejscach na stadionie, na podłogach, klatkach schodowych, bramach, korytarzach itd.

Klub Wisła udostępni sponsorowi co najmniej 30 sekund łącznego czasu emisji komercyjnej na telebimach i ekranach LCD znajdujących się we wnętrzach holi dla kibiców. 50 proc. czasu zostanie przeznaczone na emisję loga stadionu, a pozostałe 50 proc. na logo/reklamę sponsora. Pojawią się też cztery stoiska gdzie firma będzie mogła prezentować swoje produkty lub usługi. Jej logo pojawi się też na biletach.

Sponsor będzie też miał prawo pierwokupu 20 - 50 (do negocjacji) miejsc biznesowych na trybunie VIP. Zyska też prawo do korzystania z 10-20 (do negocjacji) oznakowanych miejsc parkingowych na
parkingu przy Stadionie. Gmina udostępni mu też 10-osobową lożę VIP (uzgodnioną przez strony) przez cały okres trwania umowy

Pieniądze od sponsora mogą wpłynąć do miejskiej kasy na raz lub zostać rozłożone na raty.

O tym kto wygra w konkursie zadecyduje pięcioosobowe jury w składzie:

1) Barbara Janik - Doradca Prezydenta Miasta Krakowa, Przewodnicząca Sądu
Konkursowego
2) Barbara Mikołajczyk - Dyrektor Wydziału Sportu
3) Krzysztof Kowal - Dyrektor Zarządu Infrastruktury Sportowej
4) Ewa Rosek - Menadżer koordynujący Wisła Kraków S.A.
5) Piotr Należyty - przedstawiciel Wisła Kraków S.A.

Prawybory. Kto powinien zostać posłem? Głosuj: Małopolska Zachodnia okręg 12, Kraków okręg 13, Podhale Nowy Sącz okręg 14, Tarnów okręg 15.

Mieszkania Kraków. Zobacz nowy serwis

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krowodrza
jest to, że kwestie sponsoringu stadionu Cracovii olano. Wiadomo rączka, rączke Filipiak z Majchrowskim dobrze sie dogadują.
r
rwyw
Jak to jej stadion . Wtedy byłby jej stadion gdyby klub wybudował go a właściwie powinien wybudować ten kto na nim zarabia czyli drużyna Wisły której właścicielem jest osoba prywatna .
To są jaja i skandal ,żeby z pieniędzy podatników budować miejsce pracy dla prywatnych piłkarzy oraz miejsce robienia interesu przez prywatnego właściciela drużyny - miliardera . Na parkingi podziemne dla milionów kierowców nie ma środków ale na stadiony dla kilku tysięcy (kilkunastu w porywach ale już niedługo ) to są ? Gdzie jest interes publiczny . Kluby dla których lobbowali radni i nie tylko wywalczyły dla siebie inwestycje . To tak jakby gmina wybudowała hipermarket w centrum a później oddała go w dzierżawę bez przetargu wskazanej osobie .
Ten rządzi kto jest włąscicielem a nie ten co dziś gra a jutro się obrazi i nie gra a gmina zostaje ze stadionem na głowie .
p
podpis
jak jest bj i bm to beda podpaski
s
sgsdgdgsdsg
jesli logo ma sie pojawic nawet na biletach to Wisla na pewno cos dostanie, nie chce mi sie wierzyc zeby miasto dostalo cala kase, to byloby skurwysynstwo
s
sdggdsdsg
"Znaki sponsora będą pojawiać się też w innych miejscach na stadionie, na podłogach, klatkach schodowych, bramach, korytarzach itd. " skoro szpecą stadion Wisły to klub musi cos z tego mieć w postaci kasy..
a
alka
jak to co? to jej stadion jakby nie było. Wisla rozgrywa na niej mecze. Wisla wyposaza stadion, robi skyboxy, ma strefe kibica, wiele pomieszczen jest jej, na trybunach z krzeselek "Wisla 1906". Wiec jak moze nie miec nic do gadania? skoro Wisla placi za wynajem to musi miec jakas kase z tego sponsoringu, dziwne zeby miasto wszystko dostalo. Np. Legia za sponsoring stadionu dostaje cala kase mimo ze miasto zbudowalo stadion.
d
dggdsgds
Wisła przeciez i tak nic z tego miec nie bedzie, wiec jeden ch.. czy bedzie sponsor.
r
rwyw
A co klub Wisła ma do gadania na stadionie miejskim ? Do jasnej ciasnej czy nie może któryś prokurator wziąć się za tę sitwę i powsadzać całe to towarzystwo .
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska