https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Północna Obwodnica Krakowa. Świeżutkie zdjęcia z drona pokazują, że to już naprawdę końcówka budowy, ale...

Piotr Rąpalski
Budowę POK dobrze obrazuje to zdjęcie. Są tunele, estakady, gotowe miejsce do lania asfaltu. Właśnie jego brakuje jeszcze w kilku ważnych miejscach na Północne Obwodnicy Krakowa. Czekano z tym na zakończenie stawiania skomplikowanych konstrukcji. Teraz wstęga jezdni powinna się z każdym dniem wydłużać. Jeśli pogoda pozwoli
Budowę POK dobrze obrazuje to zdjęcie. Są tunele, estakady, gotowe miejsce do lania asfaltu. Właśnie jego brakuje jeszcze w kilku ważnych miejscach na Północne Obwodnicy Krakowa. Czekano z tym na zakończenie stawiania skomplikowanych konstrukcji. Teraz wstęga jezdni powinna się z każdym dniem wydłużać. Jeśli pogoda pozwoli GDDKiA
Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa na finiszu. To pokazują opublikowane właśnie najnowsze zdjęcia z drona Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Procenty też nie kłamią. Zaawansowanie prac: Drogi - 87 proc., wzmocnienie gruntu 98 proc., mosty - 98 proc., tunele - 99 proc., konstrukcje oporowe - 97 proc. To oznacza, że wybudowano to co najbardziej skomplikowane - estakady, mosty, podziemne tunele. Te prace wstrzymywały lanie asfaltu na całej długości Północne Obwodnicy Krakowa. Teraz czas by zrobić brakujące fragmenty jezdni i otworzyć wyczekiwaną od dekad trasę. Ale...

Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa

"Ale", bo jak wiemy prawie skończone inwestycje drogowe niestety lubią długo czekać na oddanie, choć politycy spieszą się by przecinać wstęgi. Idealnie byłoby oddać POK przed świętami, czy Sylwestrem - takie są zamiary, ale nadchodzi zima, a aura jesienna nie służy postępowi prac. Później mamy zimę i dużo zależy od tego jaka ona będzie. Po obfitym w deszcze wrześniu prace już mogły spowolnić, obecnie też mamy pogodę mało sprzyjającą. Finisz inwestycji może się zatem wydłużyć i wjechać na rok 2025.

A4 na południu, POK na północy Krakowa

Północna Obwodnica Krakowa - wartość prac budowlanych to prawie 1,9 mld zł. Inwestycja otrzymała prawie 790 milionów zł dofinansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 

Północna obwodnica (w ciągu drogi ekspresowej S52) będzie miała długość 12,3 km i dwie jezdnie z trzema pasami ruchu na każdej z nich. Węzły drogowe połączą ją z istniejącym układem komunikacyjnym, a 20 km dróg dojazdowych pozwoli na dogodne dojazdy z obszaru Krakowa i okolicznych miejscowości. Do węzła Modlnica dobudowane zostaną cztery łącznice.

Znajdujący się na drugim końcu węzeł Kraków Mistrzejowice wybudowany zostanie w ramach realizacji S7 i połączy obie drogi ekspresowe, zamykając tym samym ring wokół Krakowa. W ciągu S52 POK powstaną także dwa tunele (w Zielonkach ma 653 m, a w Batowicach 496 m), 27 obiektów (wiadukty, estakada) i 4 km murów oporowych. Między tunelem w Batowicach a węzłem Węgrzce powstaje najdłuższa na odcinku S52 estakada, mająca prawie 570 metrów długości.

Ruszyła karuzela zwolnień

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska