Poronin
Otwarty w czwartek o godzinie 14 „węzeł tatrzański” w Poroninie to wielopoziomowe skrzyżowanie zakopianki z szosami biegnącymi w stronę Bukowiny Tatrzańskiej i Zebu. Warte 50,5 miliona złotych prace rozpoczęły się w listopadzie 2016 roku. W ich trakcie wybudowano nowe rondo, tunel (pod zakopianką i sąsiadująca z nią linią kolejową) oraz dwa mosty. Od kilkunastu dni kierowcy mogli już jeździć przez rondo i mosty. Tunel cały czas czekał jednak na dopuszczenie do ruchu. Stosowne papiery od Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego (WINB) nadeszły jednak na Podhale w czwartek.
- Ta inwestycja tania nie była, ale już widać, że była konieczna - mówi Tomasz Bohoc, mieszkaniec Bukowiny. Normalnie z pracy w Zakopanem do domu wracałem przez ostatnie lata 40 minut. Dziś, po otwarciu tunelu zajęło mi to 25 minut. Skróciła się bowiem droga i zniknęły korki.
Biały Dunajec
Jakby dobrych wiadomości dla kierowców było mało to wczoraj (koło 10 minut) po otwarciu tunelu w Poroninie, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podała kolejną radosną nowinę. Budowany od marca tego roku most w Białym Dunajcu (również na zakopiance, ok. 3 km w linii prostej od tunelu w Poroninie) przeszedł bowiem pozytywnie test obciążeniowy i został przez WINB dopuszczony do użytkowania.
Oznacza to, ze wszyscy turyści jadący pod Tatry na święta nie będą już stali w tym miejscu przed światłami ustawionymi... w 2012 roku przed zniszczonym starym mostem. Sygnalizacja wymuszała ruch wahadłowy, na którym tworzyły się korki. W sezonie pokonanie tego punktu zajmowała kierowcom często nawet 1,5 godziny.
Biały Dunajec: Dalej nie wiadomo czy most na zakopiance będz...
- Pracę w Białym Dunajcu będą trwać dalej, ale już tylko wokół mostu - mówi Iwona Mikrut Purchla, rzecznik prasowy krakowskiego oddziału GDDKiA. - Bardzo dziękujemy wykonawcy, że dotrzymał słowa i sprawił, że most jest przejezdny w okresie świątecznego wzmożenia ruchu.
KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ: Smog skraca życie. Jesteśmy jak palacze
