https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Postępuje rewolucja w centrum Krakowa. Tak kolejarze zmieniają miasto [ZDJĘCIA]

(AM)
Estakady budowane są w miejscu nasypu kolejowego, pomiędzy ul. Kopernika a ul. Miodową
Estakady budowane są w miejscu nasypu kolejowego, pomiędzy ul. Kopernika a ul. Miodową PKP PLK/FACEBOOK KRAKÓW PO KOLEI
Trwa rewolucja kolejowa w centrum Krakowa. W miejsce zlikwidowanych już nasypów ziemnych (dzielących przez lata Kazimierz i Grzegórzki) powstały nowe estakady. A na nich ułożone zostaną łącznie cztery tory (obecnie ułożony jest tylko jeden, a przed rozpoczęciem prac na nasypach były dwa). Połowa z nich będzie dedykowana Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przejdź do galerii zdjęć i zobacz, jak postępują prace.

FLESZ - Polacy ofiarami oszustów

od 16 lat

Przypomnijmy, że inwestycja w centrum Krakowa trwa od 2017 roku. Miała się zakończyć w pierwszej połowie 2021 roku, trwa do dziś. Ostateczny termin zakończenia robót nie jest na ten moment znany.

- Nowe estakady i powiększone wiadukty w centrum Krakowa zapewnią rozwój połączeń kolejowych w regionie. Dzięki dodatkowym torom, budowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., rozdzielony będzie ruch dalekobieżny od aglomeracyjnego. Pociągi sprawniej przejadą przez miasto, a nowy przystanek Kraków Grzegórzki zapewni wygodne łączenie podróży z komunikacją miejską - podkreślają w PKP PLK.

Pod wspomnianymi estakadami ma natomiast powstać... park.

Władze Krakowa podpisały porozumienie z PKP PLK w sprawie zagospodarowania terenów pod estakadami kolejowymi w centrum Krakowa. Powstaną tam tereny zielone i rekreacyjne.

Pod estakadami kolejowymi w centrum Krakowa powstanie park! ...

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
pippa middleton !
Czy koncept tzw. kolei aglomeracyjnej, wspomagającej funkcjonowanie komunikacji miejskiej, jest jeszcze w ogóle do uratowania ? czy może w wyniku kardynalnych błędów inżynierskich na etapie planowania i również wykonania, będzie z tego tylko kolejna "stadnina koni" ? Wtedy, dodatkowo oznaczałoby to także ruinę już wcześniej wybudowanych wiaduktów (niestety już na starcie mocno kiepskich w wykonaniu). Czy ktoś w ogóle odpowiada za jakość i realizację tych prac ?
G
Gość
Zachwyt, jakby chodziło o budowę kolei w Andach. Tymczasem zamieniamy zielone nasypy na betonowe akwedukty.
i
inż krak
"W miejsce zlikwidowanych już nasypów ziemnych (...) "

Co znaczy "JUŻ"?? Umowę podpisano na 4 lata (kwiecień 2017-kwiecień 2021) . De facto wg. harmonogramu cała ogromna inwestycja powinna mieć zakończone roboty budowlane do konca ZESZŁEGO roku, początek bieżącego roku to tylko jeszcze ostatnie odbiory u rozliczenia !!!

Tym czasem most na Wiśle zbudowano dopiero 1 (mają być aż 3 !), a budowa przystanku na Grzegórzkach nawet się nie zaczęła z powodu zrujnowanego wiaduktu nad Grzegórzecką !
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska