https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Protesty w Dolinie Będkowskiej. Ludzie bronią jej, żeby nie została rozjechana przez szybką kolej [ZDJĘCIA] 9.03

Barbara Ciryt
Mieszkańcy kilku podkrakowskich gmin spotkali się w niedzielne popołudnie w Dolinie Będkowskiej, żeby wyrazić protest przeciwko planom budowy kolei dużych prędkości prowadzącej pod Warszawę do planowanego nowego portu w gminie Baranów.

WIDEO: Krótki wywiad

W Będkowicach zbierali podpisy pod wnioskami i uwagami, które w ramach konsultacji (trwających do 10 marca) zostaną przekazane do spółki Centralny Port Komunikacyjny. To ona ma realizować inwestycję budowy portu i nowych linii kolejowych, którymi pojadą pociągi z prędkością 250 km na godzinę.

Kraków. Wielkie protesty przeciwko linii kolejowej do Centra...

W Małopolsce warianty nowej linii kolejowej narysowano na terenie Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Gdyby doszło do budowy zostałaby zniszczona unikatowa przyroda. Ludzie w Będkowicach wyrazili kategoryczny sprzeciw.

Strach przed nową linią kolejową przez parki, dolinki, domy....

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 55

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
LOS

Prawnie i sprawiedliwie zniszczyli Puszcze ,jak wynika dla celow prywatnych zyskow a teraz sie biora za doline ,taki mamy klimat !

G
Gość

Koniec komentarzy. Para uszła z kotła.

L
Liść

Ludzie nie odpuszczajcie bo to niewiarygodni

G
Gość
8 marca, 21:26, Gość:

Żaden z proponowanych wariantów linii KDP nie prowadzi przez Dolinę Będkowską. Więc po co to widowisko?

8 marca, 22:55, Gość:

Proponuję spojrzeć na mapę pokazująca warianty przebiegu tras kolejowych i dopiero później się wypowiadać.

9 marca, 07:59, Gość:

Proponuję włożyć okulary. Żaden z wariantów nie prowadzi przez Dolinę Będkowską. Ile razy trzeba to powtarzać?

9 marca, 15:39, Gość:

Wariant Zielony prowadzi przez Dolinę Będkowską. Zachęcam do zapoznania się z mapą prezentującą proponowane trasy.

Wariant zielony utworzono dla wariantowości. Liczy się tylko ten wariant, który jest na prezentacji.

i
ilo

Spokojnie ten cały port nie powstanie, PiSowi ie starczy czasu żeby wbic łopatę o skończeniu nawet mowy nie ma

i
ilo
9 marca, 11:11, anty jaskiniowiec:

Już jedni protestowali przeciwko lotnisku teraz drudzy przciwko kolei. Zamknąć się w jaskiniach i siedzieć cicho !!

Mam lepszy pomysł - zamurować cię w twojej:)

G
Gość
8 marca, 21:26, Gość:

Żaden z proponowanych wariantów linii KDP nie prowadzi przez Dolinę Będkowską. Więc po co to widowisko?

8 marca, 22:55, Gość:

Proponuję spojrzeć na mapę pokazująca warianty przebiegu tras kolejowych i dopiero później się wypowiadać.

9 marca, 07:59, Gość:

Proponuję włożyć okulary. Żaden z wariantów nie prowadzi przez Dolinę Będkowską. Ile razy trzeba to powtarzać?

Wariant Zielony prowadzi przez Dolinę Będkowską. Zachęcam do zapoznania się z mapą prezentującą proponowane trasy.

G
Gość
9 marca, 9:22, Gość:

CMK to dla Polski kręgosłup komunikacyjny. Kraków nie może być odcięty. Nie kłóćmy się, czy to jest potrzebne, tylko którędy ma przebiegać.

9 marca, 10:06, Gość:

Przecież już przebiega. Przez Tunel. I wystarczy.

9 marca, 10:54, Gość:

Prowizorka przez Tunel przeżyła już 2 katastrofy kolejowe na rozjeździe z CMK. Jeszcze mało?

9 marca, 13:17, Gość:

Poprawić rozjazd - taką mam koncepcję. Sądząc po tym jak się zabieraja do tej roboty będa inne rozjazdy i nowe katastrofy. Więc argument przeciw Tunelowi dorównuje głupocie samego pomysłu z nowa linią.

Cała łącznica przez Tunel ma 100/110 km/godz. To o wiele za mało, aby osiągnąć korzyści z krótkiej jazdy przez CMK.

G
Gość
9 marca, 8:42, Tom:

Realny jest tylko wariant trasy przez Zabierzów, Brzezinke, Szklary i Czubrowice. Te miejscowości mogą wiele zyskać - kolej to cywilizacja.

9 marca, 9:05, Gość:

Zyskaja jak pociag sie tam nie zatrzyma?

9 marca, 09:14, Jan:

Nie zatrzyma się KDP, ale po tych samych torach mogą też jeździć pociągi regionalne. Trzeba tylko zrobić przystanki.

9 marca, 09:45, Gość:

Nie. Jeśli puścisz regionalne to odbije się na szybkości przelotowych. Na tym to właśnie polega, żeby nic nieblokowało szybkich torów.

9 marca, 09:55, Gość:

KDP to nie metro. Na odcinku Kraków-Olkusz niejeden pociąg regionalny/lokalny przejedzie pomiędzy kursami KDP!

Wątpliwe. Przy jednym na godzinę to już nie ma sensu.

G
Gość
9 marca, 9:22, Gość:

CMK to dla Polski kręgosłup komunikacyjny. Kraków nie może być odcięty. Nie kłóćmy się, czy to jest potrzebne, tylko którędy ma przebiegać.

9 marca, 10:06, Gość:

Przecież już przebiega. Przez Tunel. I wystarczy.

9 marca, 10:52, Gość:

Precz z linią przez Tunel.

Bo jest? Fajnie. Następny pomysł to zmiana koryta Wisły. Przekopać przez Jurę i prosto do Łodzi bo ona nie ma Wisły.

G
Gość
9 marca, 9:22, Gość:

CMK to dla Polski kręgosłup komunikacyjny. Kraków nie może być odcięty. Nie kłóćmy się, czy to jest potrzebne, tylko którędy ma przebiegać.

9 marca, 10:06, Gość:

Przecież już przebiega. Przez Tunel. I wystarczy.

9 marca, 10:54, Gość:

Prowizorka przez Tunel przeżyła już 2 katastrofy kolejowe na rozjeździe z CMK. Jeszcze mało?

Poprawić rozjazd - taką mam koncepcję. Sądząc po tym jak się zabieraja do tej roboty będa inne rozjazdy i nowe katastrofy. Więc argument przeciw Tunelowi dorównuje głupocie samego pomysłu z nowa linią.

G
Gość
9 marca, 10:14, Gość:

Nowa linia kolejowa z pewnością ominie Dolinę Będkowską! Gazeciarze tak sobie tu piszą farmazony dla wywołania zainteresowania - nic więcej!

9 marca, 10:30, Gość:

Ale dolinę Szklarki już przetnie, nie mówiąc o zeszpeceniu malowniczego krajobrazu w rejonie Racławic, Żar czy Paczoltowic.

Precz z koleją przez Jurę i Dolinki Krakowskie !

Precz z CPK !

Wystarczy rozbudowa Okęcia, Balic i Modlina.

9 marca, 10:39, Gość:

A my chcemy paść nasze krówki w naszych dolinkach!

9 marca, 11:06, Gość:

Krowa to towar deficytowy. Małe dzieci już nie wiedzą co to jest.

Właśnie trzeba chronić takie rzeczy wydawałoby się archaiczne przed zapomnieniem i przed cywilizacją nie ma w tym nic głupiego i wstydliwego.

Do ludzi starej daty to jeszcze nie dochodzi. Dla nich nadal zabudowa=lepiej. Nowe pokolenia będą walczyć o przyrodę.

f
fanka Króla K.W.

Wzorem niech będzie Król Kazimierz Wielki a nie wóz Drzymały.

Zyskiem niech będą nam straty.

G
Gość
9 marca, 11:18, Krakauer:

Mądrzy ludzie i tak będą latać przez Monachium lub Frankfurt. Inna cywilizacja i linie lotnicze znacznie lepsze, gdyż LUFTHANSA to nie LOT. Standard i kultura podróży zupełnie inna. Nie mówiąc już o śniadaniu u w restauracji Dalmayera na lotnisku w Monachium.

Witamy przybysza z "innej cywilizacji".

Podpisano: Plebs

K
Krakauer

Mądrzy ludzie i tak będą latać przez Monachium lub Frankfurt. Inna cywilizacja i linie lotnicze znacznie lepsze, gdyż LUFTHANSA to nie LOT. Standard i kultura podróży zupełnie inna. Nie mówiąc już o śniadaniu u w restauracji Dalmayera na lotnisku w Monachium.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska