- W połowie roku pociągi przejadą po wiadukcie czterema torami - informują w PKP Polskie Linie Kolejowe.
Obecnie roboty związane z rozbudową wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką o drugą, dodatkową parę torów odbywają się od strony ul. Dietla. Przypomnijmy, że zabytkowy wiadukt został częściowo rozebrany, następnie poszerzony, a do odbudowy ścian wykorzystano cegły i kamienie, jakie pochodziły z rozbiórki historycznego obiektu. Wykonawcy robót podkreślają, że prace przebiegają pod nadzorem władz konserwatorskich.
W sąsiedztwie wiaduktu powstaje przystanek kolejowy Kraków Grzegórzki. Tam prowadzone są prace wykończeniowe. Powstaną też schody na przystanek z dwóch stron - przy ul. Grzegórzeckiej jak i na wysokości ul. Berka Joselewicza. W rejonie wiaduktu nad ul. Grzegórzecką na przystanek będzie można też wyjechać windami.
Inwestycje kolejowe na Grzegórzkach realizowane są w ramach gigantycznego zadania za przeszło 1,2 mld zł, polegającego na dobudowie drugiej pary torów na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice. W ramach tego zadania powstały m.in. estakady kolejowe (zastąpiły nasyp) między ul. Kopernika i Miodową. Budowane są też mosty kolejowe nad Wisłą. Dwa z mostów są już gotowe, a trzeci powstaje wraz z kładką pieszo-rowerową, która połączy Grzegórzki z Zabłociem.
Plan jest taki, by dodatkowe tory dla pociągów szybkiej kolei aglomeracyjnej zostały udostępnione od czerwca 2023 roku.
Wyższy podatek od nieruchomości od 2023 roku

- Te osoby nie dostaną ślubu kościelnego
- Tak wyglądał Kraków 1000 lat temu! Oto rekonstrukcja
- Tak oszukują nas sklepy spożywcze. TOP 10 nieczystych zagrań!
- Horoskop miesięczny na grudzień 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Otwarto nowy prywatny akademik w Krakowie. Prawdziwy wypas dla studentów z kasą
- Budowa S7 na północy Małopolski. "Ekspresówka" widziana z góry robi wrażenie