https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Radny proponuje zieleń zamiast budowy parkingu na Zakrzówku. Ma pomysł jak rozwiązać problemy z parkowaniem

Piotr Tymczak
Wideo
od 16 lat
Zarząd Zieleni Miejskiej ogłosił przetarg na wykonawcę parkingu przy Parku Zakrzówek, na działce w rejonie dawnej pętli autobusowej przy ul. Twardowskiego. To wzbudza kontrowersje. - Zamiast budować parking w parku Zakrzówek lepiej wykorzystać te już istniejące i uruchomić komunikację autobusową - proponuje radny Łukasz Maślona.

- Docierają do mnie informacje od mieszkańców odnośnie planów budowy parkingu w parku Zakrzówek, który rzekomo ma ułatwić dotarcie tam osobom preferującym samochód. Tymczasem wydaje się, że problem ów można rozwiązać w dużo prostszy i mniej kosztowny sposób dla budżetu miasta, niż budowa miejskiego parkingu. Jednym z rozwiązań może być wykorzystanie poprzez dzierżawę istniejących powierzchni parkingowych przy Kampusie Uniwersytetu Jagiellońskiego czy też szczególnie w niedzielę parkingów w rejonie sklepu jednej z sieci handlowych - podkreśla radny Łukasz Maślona z klubu "Kraków dla Mieszkańców" w Radzie Miasta Krakowa.

Zwraca uwagę, że problemy wynikające ze zbyt dużej liczby odwiedzających Zakrzówek są skumulowane głównie w okresie wakacyjnym i w weekendy. - Wydawanie publicznych pieniędzy na budowę parkingu zamiast przeznaczyć ten teren na zieleń jest działaniem krótkowzrocznym i nie licującym z budowaniem wizerunku Krakowa jako miasta walczącego ze zmianami klimatu. Wspieranie rozwoju komunikacji samochodowej będzie właściwie zaprzeczeniem tym deklaracjom władz miasta, zważywszy, że w pobliżu mamy linię tramwajową - dodaje radny Łukasz Maślona.

Jego zdaniem innym wspierającym rozwiązaniem, które może pomóc rozładować korki samochodowe w rejonie parku Zakrzówek może być uruchomienie linii autobusowej o charakterze sezonowym, tak jak ma to miejsce w przypadku trasy m.in. do Ojcowa.

- A jeśli to rozwiązanie się sprawdzi i będzie taka konieczność, to być może warto pomyśleć o uruchomieniu takiej linii na stałe - zaznacza radny Łukasz Maślona.

Przy kąpielisku na Zakrzówku funkcjonują punkty gastronomiczne.

Na Zakrzówek trzeba się wybrać z grubym portfelem. Sprawdzil...

Przypomnijmy, że w skład otwartego w czerwcu tego roku kąpieliska na Zakrzówku wchodzi pięć basenów. Oddzielają je drewniane pomosty, na których można się opalać. Kompleks jest czynny w godzinach 6-22, a strzeżone kąpielisko funkcjonuje w godzinach 10-18, w których są ratownicy. W godzinach od 6-10 oraz 18-22 można się kąpać na własną odpowiedzialność. Przez cały dzień można też skorzystać z niestrzeżonej plaży przy Centrum Sportów Wodnych przy dużym zbiorniku.

Mieszkańcy czekają nawet 2-3 godziny, by wejść na baseny na Zakrzówku.

Kraków. Dwie godziny w kolejce na baseny na Zakrzówku w potw...

W związku z uruchomieniem kąpieliska w rejonie Zakrzówka, szczególnie w weekendy, znacznie zwiększył się ruch samochodowy. Brakuje tam miejsc parkingowych. 17 lipca Zarząd Zieleni Miejskiej ogłosił przetarg na wykonawcę parkingu przy Parku Zakrzówek tj. na działce w rejonie dawnej pętli autobusowej przy ul. Twardowskiego. Na miejsce inwestycji wyznaczono 0.2 ha terenów zielonych.

Alkohol to największe zagrożenie nad wodą

od 16 lat

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lee
Najlepiej w ogóle zlikwidujcie tam wszystkie parkingi, podnieście bardziej ceny w tym jedzenia, zmniejszcie liczbę wejść, niech to wszystko tam zbankrutuje, wszystko do tego zmierza. Najlepiej wszystkie ładne miejsca zabrać, za nasze pieniądze wybudować a potem cenami i warunkami zrobić tak żeby się nikomu nie chciało przychodzić. Uwielbiam po prostu...
P
Pepe
I bardzo dobra propozycja z tą linią.Parking niczego nie rozwiąże chyba że na 1000 pojazdów i też nie bardzo bo chętni najpierw będzie czekać na miejsce parkingowe w później w kolejce na basen. Parking oczywiście nie będzie darmowy.
Z
Zbigniew Rusek
Może by wskrzesić legendarną linię autobusową 114, ktora kończyła własnie na Zakrzówku (w rejonie ul. Twardowskiego), kursującą z ul. Twardowskiego przez Monte Cassino, Most Dębnicki (na raziesą problemy - remont mostu), Aleje, ul. Prądnicką do os. Krowodrza Górka. W weekendy w okresie wakacyjnym możan by też (ale wyłącznie w weekendy) przenosić końcówkę linii 124/424 z Os. Podwawelskiego na Zakrzówek (ale wtedy dać dieslowskie autobusy, gdyż nie ma tam mżliwości ładowania "elektryków"). Lepsza komunikacja autobusowa może zmniejszyć ruch pojazdów indywidualnych.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska