Ruch pasażerski obsługiwany jest przez perony trzeci i czwarty, z których można wyruszyć w podróż do Krakowa i Katowic. Przez oświęcimską stację przejeżdżają także pociągi towarowe.
Stacja zapewnia pasażerom komfort w dostępności do peronów.
- Dwa nowe perony zapewniają komfort i dostępność podróżnych. Komunikację pomiędzy peronami i dwoma stronami miasta Oświęcim i Brzezinki umożliwia wybudowane przejście pod torami. Nowe obiekty dostosowano do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Dostępność do pociągów zwiększyły trzy windy. Ponadto, wykonano antypoślizgową nawierzchnię wraz z systemem ścieżek naprowadzających dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały nowe wiaty, ławki oraz lepsze oświetlenie. Komfort na stacji zapewnia również czytelne oznakowanie i tablice informacyjne – podkreśla Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.

Trwa budowa peronu drugiego wraz urządzeniami dźwigowymi, które umożliwią komunikację z peronem pierwszym, znajdującym się przy budynku stacyjnym. Prace na oświęcimskiej stacji, oprócz peronów i przejścia podziemnego, obejmują również tory, sieć trakcyjną oraz obiekty inżynieryjne. Istotny dla bezpieczeństwa zakres dotyczy urządzeń telekomunikacyjnych i sterowania ruchem kolejowym. W toku realizacji jest przebudowa układu torów w kierunku Chełmka i Dworów oraz grupy torów w kierunku Czechowic-Dziedzic.
- Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Zakończenie zasadniczych robót budowlanych na stacji Oświęcim planowane jest w lipcu. Do końca września prowadzone będą jeszcze prace wykończeniowe – wyjawia Dorota Szalacha.

Piękny dworzec i długie perony aż proszą się o połączenia dalekobieżne
- Aż dziw bierze, że Oświęcim, do którego zjeżdżają setki tysięcy turystów z całego świata, nie ma bezpośredniego połączenia kolejowego ze stolicą. To byłby niesamowity komfort dla turystów zagranicznych, żeby po przylocie do Polski przesiąść się na pociąg i dojechać nim do Muzeum Auschwitz, bez konieczności przesiadania się na koleje lokalne. Jeśli remont torowisk zostanie ukończony, to przecież puszczenie pociągu z Oświęcimia do Warszawy nie powinno być dla przewoźników kolejowych uciążliwie. Pociąg wyjeżdżający z Oświęcimia, jadący przez Skawinę i wjeżdżający do Krakowa Głównego od strony Krakowa Płaszowa, nie musiałby zmieniać kierunku jazdy – pyta 45-letni Mieczysław, pasjonujący się koleją.
Spełniając ciekawość naszego Czytelnika, i być może wielu innych mieszkańców Oświęcimia, zasięgnęliśmy opinii u krajowego przewoźnika, czyli PKP Intercity odnośnie spełnienia oczekiwań mieszkańców i pójścia na rękę zagranicznym turystom. Odpowiedź nie jest jednak po myśli podróżnych.

- PKP Intercity nie planuje uruchomienia bezpośredniego połączenia Oświęcimia z Warszawą. Podróżni chcący udać się w kierunku stolicy mogą skorzystać z możliwości przesiadki w Krakowie lub Katowicach, dokąd dotrą pociągami kolei regionalnych. Stacja w Oświęcimiu będzie obsługiwana przez połączenia dalekobieżne na ciągu Kraków – Ostrava – Praga/Wiedeń – takiej treści odpowiedź otrzymaliśmy od krajowego przewoźnika.


Zdjęcia z oświęcimskiego dworca kolejowego:
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Ta kamienica dla Oświęcimia była jak Sukiennice dla Krakowa
- Po popularnym miejscu odpoczynku nie ma już śladu. Zdjęcia
- Tak 50 lat temu wyglądał basen w Oświęcimiu. Podobnie jest dzisiaj
- Tak w Oświęcimiu kręcony był film "Strefa interesów" - zdobywca nagród w Cannes
- Umył psa w myjni samochodowej lancą pod ciśnieniem. Szybko usłyszał zarzuty
- Spór o boiska podzielił Jawiszowice. Miejsce rekreacji objęte... sądowym zakazem