https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rewolucja kolejowa w Krakowie. Tak powstają nowe tory i mosty. Nowe zdjęcia

Arkadiusz Maciejowski
W centrum Krakowa trwa układanie nowych torów kolejowych na estakadach, które powstały w miejscu nasypu ziemnego. Przejdź do kolejnych zdjęć i zobacz, jakie prace toczą się w innych rejonach miasta.
W centrum Krakowa trwa układanie nowych torów kolejowych na estakadach, które powstały w miejscu nasypu ziemnego. Przejdź do kolejnych zdjęć i zobacz, jakie prace toczą się w innych rejonach miasta. PKP PLK/KRAKÓW PO KOLEI
Trwa kolejowa rewolucja w Krakowie. W ramach gigantyczne, wartej ok. miliard złotych inwestycji PKP PLK, m.in. dobudowywane są dodatkowe tory w centrum Krakowa, przebudowywane są stacje, powstają nowe mosty nad Wisłą itd. Przejdź do galerii zdjęć i zobacz, jak za sprawą kolejarzy zmienia się stolica Małopolski. Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.

W centrum Krakowa zlikwidowany został już ziemny nasyp, który przez lata dzielił Kazimierz i Grzegórzki, na którym znajdowały się dwa tory. W jego miejsce powstały estakady, na których ułożone zostaną łącznie cztery tory (dwa będę dedykowane kolei aglomeracyjnej, dzięki czemu częściej więcej pociągów będzie mogło dojeżdżać do stacji Kraków Główny). Prace trwają od 2017 roku, jak na razie w pełni gotowy jest jeden nowy tor, choć przypomnijmy, że cała ta wielka inwestycja powinna właśnie dobiegać końca.

Główny wykonawca robót informował niedawno, że "projekt aneksu jest w trakcie uzgodnień z zamawiającym, w którym zostanie podany termin zakończenia prac". Roboty mogą potrwać więc jeszcze wiele miesięcy.

A toczone są nie tylko w centrum Krakowa, ponieważ sięgają od stacji Kraków Główny aż do Bieżanowa.

Przejdź do galerii zdjęć i zobacz, co dzieje się na poszczególnych odcinkach inwestycji.

FLESZ - 30 stopniowe upały już w maju

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Grzegorz

Czemu konserwator wstrzymał prace na moście?? Jedną stronę dało się zrobić a druga straszy ...

A
Andrzej Szydłowski

Na nowym betonowym moście wmurowano date1863.Na starym są puste tonda..Może na starym wiadukcie dac 1863 ,a na nowym 2020.

A
Andrzej Szydłowski

20 lat minęło od wybudowania mostu Kotlarskiego. Od ul. Zabłocie jest wjazd i zjazd, natomiast od ul Podgórskiej po 15 latach wybudowano zjazd w Podgórską, a 20 lat czekamy na wjazd na most.Skutek braku wjazdu na most od Podgórskiej, to między innymi nadmiernie obciążone rondo Grzegòrzeckie . Prezydent Jacek Majchrowski przed każdymi wyborami obiecuje dokończenie,nieskończonej inwestycji,lecz nie dotrzymuje słowa. Jak można władzy wierzyć skoro przez 20 lat nie mogą dokończyć zaplanowanej 24 lata temu inwestycji,

G
Gość
10 maja, 10:23, konduktorowa:

"Apartamenty" parę metrów od ruchliwej trasy kolejowej i to w strefie hamowania! No, miodzio! Kto to wymyślił?

Nie pytaj kto wymyślił zapytaj kto to kupi. A jak kupi to znaczy, że pomysł nie był zły.

E
Ewa

Czemu nowe estakady kończą się na wysokości ul.Miodowej ? Wzdłuż Halickiej aż do Wisły będzie po staremu czyli nasyp ziemny?? Przecież jak się już za coś biorą to powinno być to porządnie zrobione ...

W
Wieszczę

Co z wiaduktem (mostem) nad Grzegórzecką ? Ta stara konstrukcja nie udźwignie obciążeń co było wiadome od początku. Jakie będą straty jak inwestycja przeciągnie sie jeszcze kilka (kilkanaście lat z powodu konserwatora) lat? Kiedy w Polsce wykonawcy zaczną odpowiadać za to co robią? Ciąg zdarzeń na dzień dzisiejszy - rozebrać stary most, odtworzyć a pojektant niemożliwego do zrealizowania projektu do kicia. Przepychanki z konserwatorem na ten moment są pozbawione sensu. Bez wyburzenia nie da się poprowadzić nowych torów.

i
i

W d. mam taką infrastyrukturę jest pandemia chce mieć prawo dojechania rowerem, motocyklem i SAMOCHODEM - indywidual;ne środki transportu górą! Czy to się komuś podoba czy nie

E
Ewa

Ciekawe co zrobią z ceglanym mostem nad Grzegórzecką ?!?! Podobno konserwator zabytków nie pozwala go ruszyć... a wykonawca nie ma pomysłu co z tym dalej zrobić...

ś
święta krowa !

Przy dotychczasowych doświadczeniach z budowami w wykonaniu pisu (tutaj właściwie popisu), można się obawiać, że zanim skończą jedną zabawę (Dworzec Płaszów), to już inna (wiadukty) się zacznie rozpadać, albo będzie do remontu. No i to wszystko, żeby skrócić średni czas przejazdu o 10-15 minut ? W ogóle pytanie, czy to będzie kiedykolwiek sensownie wykorzystywane.

k
konduktorowa

"Apartamenty" parę metrów od ruchliwej trasy kolejowej i to w strefie hamowania! No, miodzio! Kto to wymyślił?

v
von borovietzky

Mucha Muchą, a tu dalej taka sama propaganda i artykuły o niczym jak dawniej...

T
Tępy Wsion

To jest kolejowa ewolucja a nie rewolucja.

Rewolucja przebiega gwałtownie a ewolucja jak widać.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska