Koszt inwestycji to prawie 6,2 mln zł, a unijne dofinansowanie z RPO stanowi ponad 3,7 mln zł.
Za te pieniądze zostanie wybudowana i oznakowana ścieżka rowerowa VeloKrynica o długości 12,06 km. Pierwszy jej odcinek – 1,68 km – będzie przebiegać Bulwarami Dietla, nad przepływającym przez centrum miasta potokiem Kryniczanka. Będzie to dokładnie odcinek od skrzyżowania z ulicą Pułaskiego do końca ulicy Ebersa, z uwzględnieniem fragmentu ulicy Granicznej. Następnie droga zostanie poprowadzona w kierunku południowym, aż do granicy z sąsiadującą gminą Muszyną, a konkretnie do wsi Powroźnik. W miejscu skrzyżowania ścieżki z drogą wojewódzką nr 971 zostanie wyznaczony bezpieczny rowerowy przejazd.
Na trasie z myślą o rowerzystach powstanie też altana, pod którą będzie można odpocząć i zregenerować siły. Nie zabraknie też ławek oraz toalety. W planach jest również budowa placu rekreacyjnego z siłownią pod chmurką.
Warto dodać, że krynicki szlak pozwoli w niedalekiej przyszłości połączyć to uzdrowiskowe miasto z odcinkiem VeloNatura, czyli małopolskim odcinkiem EuroVelo 11. Ta europejska autostrada rowerowa to 6 tys. km dobrze przygotowanej i oznakowanej drogi rowerowej, którą będzie można podróżować z Norwegii przez Finlandię, Estonię, Łotwę, Litwę, Polskę, Słowację, Węgry, Serbię, Macedonię aż do Grecji. Jej małopolska część, określana mianem VeloNatura, łączy Kościelec (leżący na granicy z województwem świętokrzyskim) z Muszyną (przy granicy ze Słowacją).
ZOBACZ KONIECZNIE:
WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 8. Czym określamy słowo Fiakier?
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
Follow https://twitter.com/gaz_krakowska