"Pomimo obecnego braku konsensusu społecznego i samorządowego, podjęliśmy działania mające na celu zabezpieczenie środków na realizację kolejnego etapu prac nad przygotowaniem Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Pozyskanie finansowanie na prace przygotowawcze i wybór wykonawcy Studium determinuje rozpoczęcie działań projektowych" - poinformował Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Zwrócił uwagę, że zaprezentowana przez prezydenta Krakowa na początku września koncepcja korytarza społecznego dla nowej drogi dawała nadzieję na prowadzenie dalszych prac przygotowawczych z wykorzystaniem tej propozycji. Ostatecznie w przetargu na koncepcję nie zostanie wskazany rekomendowany korytarz.
Początek nowej zakopianki w Bieżanowie albo na Bielanach
Przypomnijmy, że 27 maja rozpoczął w Krakowie prace zespół, który ma przygotować propozycję tzw. korytarza społecznego nowej trasy S7 z Krakowa do Myślenic, możliwego do zaakceptowania przez krakowian.
Okazało się, że dotrzymanie terminu i wyznaczenie do 30 września wariantu społecznego nie powiodło się. Prace nadal kontynuowano.
Podczas obrad zespołu zaprezentowano warianty: wschodni - rozpoczynający się na węźle autostrady A4 Kraków Bieżanów, omijający od wschodu obszary chronione kopalni soli w Wieliczce, prowadzący przez gminy: Wieliczka, Biskupice, Dobczyce, Siepraw, Myślenice po wschodniej stronie Myślenic do istniejącej drogi S7 w okolicy miejscowości Stróża;
zachodni – rozpoczynający się na węźle autostradowym Kraków Kryspinów, prowadzący przez gminy Liszki, Skawina, Sułkowice, Myślenice po zachodniej stronie Myślenic do istniejącego zakończenia drogi S7 w miejscowości Stróża.
31 października do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad skierowano pismo przedstawiające stanowisko miasta w sprawie skupienia się w ramach dalszych prac wyłącznie na odcinku planowanej trasy w granicach administracyjnych Krakowa z powodu brak uzyskania aprobaty pozostałych gmin w odniesieniu do zaproponowanych przez zespół zadaniowy wariantów przebiegu korytarza drogi ekspresowej S7.
Przywołane zostały w nim wyniki dotychczasowych prac zespołu zadaniowego, próby współpracy z samorządami innych gmin oraz plany dalszej pracy zespołu zadaniowego. Ponadto podtrzymano stanowczy sprzeciw wobec dalszego procedowania planowanego odcinka drogi S7 Kraków – Myślenice w wariantach 1-5 opracowanych przez GDDKiA.
Obecnie brane są pod uwagę dwa rozwiązania co do początku trasy - wyznaczenie go na węźle Bieżanów albo też na węźle Bielany.
Oprotestowane warianty przedstawione przez GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na początku roku przedstawiła propozycję sześciu korytarzy dla drogi ekspresowej S7 Kraków - Myślenice:
1. Kraków, Mogilany, Świątniki Górne, Myślenice (23,62 km; 3 tunele; szacowany koszt całkowity inwestycji: 4,67 mld zł),
2. Kraków, Wieliczka, Świątniki Górne, Siepraw, Mogilany, Myślenice (24,56 km; 5 tuneli; 6,01 mld zł),
3. Kraków, Wieliczka, Świątniki Górne, Siepraw, Myślenice (24,31 km; 5 tuneli; 6,5 mld zł),
4. Kraków, Wieliczka, Siepraw, Myślenice (26,18 km; 5 tuneli; 6,25 mld zł),
5. Kraków, Wieliczka, Świątniki Górne, Mogilany, Myślenice (28,71 km; 5 tuneli; 5,9 mld zł).
6. Kraków, Wieliczka, Dobczyce, Siepraw, Myślenice (29,13 km; 4 tunele; 6,07 mld zł).
Tak się jeździło po Krakowie sto lat temu! Samochód można by...
Rozpoczęły się protesty dotyczące wszystkich wariantów. Często było tak, że mieszkańcy byli przeciwni wariantom dotyczącym poprowadzenia drogi w sąsiedztwie ich budynków, ale popierali inne korytarze lub jeden korytarz. Podjęto więc decyzję o wypracowaniu wariantu społecznego.
Wyższy podatek od nieruchomości od 2023 roku

- Te osoby nie dostaną ślubu kościelnego
- Tak wyglądał Kraków 1000 lat temu! Oto rekonstrukcja
- Tak oszukują nas sklepy spożywcze. TOP 10 nieczystych zagrań!
- Horoskop miesięczny na grudzień 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Otwarto nowy prywatny akademik w Krakowie. Prawdziwy wypas dla studentów z kasą
- Budowa S7 na północy Małopolski. "Ekspresówka" widziana z góry robi wrażenie