Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sądecczyzna: otwarto most na Popradzie. Pociąg pojechał

Stanisław Śmierciak
Minister Grabarczyk przygląda się, jak maszynista Kazimierz Borowy rusza na nowy most
Minister Grabarczyk przygląda się, jak maszynista Kazimierz Borowy rusza na nowy most Arkadiusz Arendowski
Pierwszy od czerwca pociąg z Nowego do Starego Sącza ruszył z sądeckiego dworca w sobotę w południe. Oficjalnie oddano do użytku nowy most przez Poprad, który stanął w miejscu przeprawy zniszczonej przez powódź. Do tego przejazdu wybrano Pociąg Papieski, zbudowany w Newagu w Nowym Sączu. Celem jego podróży była stacja w grodzie świętej Kingi zlokalizowana nieopodal ołtarza, z którego Jan Paweł II ogłosił świętość założycielki starosądeckiego klasztoru Klarysek.

Pierwszy od czerwca pociąg z Nowego do Starego Sącza ruszył z sądeckiego dworca w sobotę w południe. Oficjalnie oddano do użytku nowy most przez Poprad, który stanął w

Pociąg nie przemknął "błyskawicą" między Sączami, lecz zatrzymał się na przyczółku nowego mostu na prawym brzegu rzeki. Tam minister Cezary Grabarczyk z notablami kolejowych spółek uroczyście przeciął wstęgę rozciągniętą w poprzek torów, a proboszcz parafii kolejowej w Nowym Sączu o. Józef Birecki SJ. poświęcił obiekt.

Zobacz także: Świńska grypa atakuje także na Sądecczyźnie

Gdy celebra została zakończona, kierownik Pociągu Papieskiego Jerzy Tomczyk dał znak do odjazdu i maszynista Kazimierz Borowy ruszył na szlak. Mógł wreszcie pojechać "błyskawicą", bo most dopuszcza prędkości do 160 km na godzinę

- No to jedziem na Bałkany - zmodyfikowali na swe potrzeby cytat z popularnej niegdyś piosenki Jaremy Stępowskiego szefowie PKP Cargo, ciesząc się z przywrócenia drożności najważniejszego kolejowego korytarza z Polski przez Muszynę na południe Europy.

Na stacjach w Nowym Sączu i Muszynie już czekały na znak do odjazdu pociągi towarowe. Pierwszy rozkładowy pociąg pasażerski przemknął przez nowy most w niedzielę. Wiózł narciarzy z Warszawy do Krynicy.

Szlak przez Dolinę Popradu jest bardzo ważny dla PKP. Tylko tędy mogą jechać pociągi o masie nawet dwóch tysięcy ton. Przez inne kolejowe przejścia graniczne można z trudem przepchać składy 800-tonowe.

Zobacz także: Świńska grypa atakuje także na Sądecczyźnie

Most ponad Popradem jest pierwszą inwestycją na trasie kolei tarnowsko-leluchowskiej od... 1876 r. Kosztował około 15 mln zł, a stanął w trzy miesiące. Wedle ministra Grabarczyka ten most jest otwarciem modernizacji całego szlaku. Przypomniał, że prace studyjne nad skrótem torowym Podłęże-Piekiełko są kontynuowane, a dworzec w Nowym Sączu doczeka się remontu w 2012 roku.

Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Nastolatek oblał się benzyną i podpalił!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska