Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Senat Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie podjął uchwałę dot. projektu Trasy Pychowickiej na terenach Kampusu 600-lecia Odnowienia UJ

Aleksandra Łabędź
Aleksandra Łabędź
Senat Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie podjął uchwałę dot. projektu Trasy Pychowickiej na terenach Kampusu 600-lecia Odnowienia UJ
Senat Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie podjął uchwałę dot. projektu Trasy Pychowickiej na terenach Kampusu 600-lecia Odnowienia UJ Aneta Żurek
Uniwersytet Jagielloński mówi stanowcze "nie" wobec proponowanego przebiegu Trasy Pychowickiej przez tereny Uczelni. - Kierując się potrzebą zapewnienia integralności i funkcjonalności infrastruktury Kampusu 600-lecia Odnowienia Uniwersytetu Jagiellońskiego, w tym mając na względzie plany inwestycyjne, społeczność akademicka Uniwersytetu nie może pozostać bierna wobec budowy Trasy Pychowickiej (Węzeł „Ruczaj”) w zaproponowanym wariancie - czytamy w przyjętej w środę, 28 lutego, uchwale Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego.

- Senat Uniwersytetu Jagiellońskiego wyraża stanowczy protest przeciwko budowie Trasy Pychowickiej (Węzeł "Ruczaj") według wariantu 6. na terenach Kampusu 600-lecia Odnowienia Uniwersytetu Jagiellońskiego. Inwestycja "Budowa Trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej (węzeł "Ofiar Katynia", węzeł "Ruczaj") jest fragmentem Trzeciej Obwodnicy miasta Krakowa, łączącym ulicę Armii Krajowej z Trasą Łagiewnicką. Wariant 6. przedmiotowej inwestycji zakłada przebieg Trasy Pychowickiej przez tereny Kampusu przy jednoczesnym wywłaszczeniu nieruchomości Uczelni - czytamy w uchwale Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 28 lutego 2024 roku.

Jak możemy dalej przeczytać w motywach przyjęcia uchwały: - Przebieg trasy ustalony według planu sytuacyjnego dla wariantu 6. w istotny sposób narusza interesy Uniwersytetu Jagiellońskiego, niosąc m.in. następujące zagrożenia: pozbawienie prawa własności nieruchomości o łącznej powierzchni niespełna 9 ha, generowanie intensywnego ruchu drogowego przez teren Kampusu, którego układ drogowy aktualnie jest bardzo obciążony, ograniczenie korzystania w 50 proc. powierzchni z jedynego parkingu Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej przy jednoczesnym braku możliwości utworzenia alternatywnych miejsc parkingowych ze względu na warunki terenowe (brak wolnych terenów) oraz formalne (Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego) - tłumaczą przedstawiciele Uczelni.

To jednak nie wszystkie uwagi uczelni. W uchwale wskazano również zagrożenie dla rozwoju infrastruktury Kampusu, w tym planów inwestycyjnych budowy akademika oraz obiektów sportowych, a także zakłócenie prowadzonej w budynkach Kampusu działalności badawczej i pracy urządzeń na skutek oddziaływania ruchu drogowego (drgania).

Chcesz sprzedać mieszkanie ? To musisz wiedzieć!

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska