FLESZ - Sankcje dla Rosji muszą być miażdżące

Celem robót drogowców jest przebudowa skrzyżowania ulic: Krakowskiej, Skotnickiej oraz obwodnicy i zastąpienie go rondem. Rozbudowa dotyczy też drogi krajowej nr 44 w Skawinie na odcinku o długości 400 metrów. Roboty wymuszają zmiany, a kierowcy muszą je przetrwać.
Prowadzenie prac zmusiło inwestorów do przełożenia ruchu na nowy fragment drogi gminnej.
Umożliwia to prowadzenie prac na wlocie ronda od strony obwodnicy, na pełnej szerokości. Ruch nadal odbywa się dwukierunkowo, a wprowadzona zmiana nie powoduje dodatkowych utrudnień - informuje Iwona Mikrut, rzecznik krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Skrzyżowanie, na którym trwają prace jest zlokalizowane przy granicy Krakowa i Skawiny. Krzyżują się tu obwodnica Skawiny w ciągu drogi krajowej nr 44 z ulicami Krakowską w Skawinie oraz Skotnicką w Krakowie. To główne trasy komunikacyjne dla ruchu lokalnego oraz tranzytowego w kierunku Oświęcimia. Ulica Skotnicka dodatkowo prowadzi ruch do autostradowego węzła A4 Kraków Skawina.
O przebudowa skrzyżowania na rondo dopominali się kierowcy, mieszkańcy, przedsiębiorcy, bo sąsiednie obszary to strefa gospodarcza. Skrzyżowanie blokowało ruch, tworzyły się korki. A mieszkańcy zwracali dotychczas uwagę, że kierowcy jadący tranzytem nie mają jasnych znaków, żeby wjeżdżać na obwodnicę, dlatego wielu z nich wciąż kierowała się do centrum miasta. Dlatego zapadły decyzje o budowie ronda turbinowego, dwupasowego, które ma usprawnić ruch i poprawić bezpieczeństwo. Obecnie zaawansowanie robót na budowie wynosi ok. 65 procent.
W ramach inwestycji przebudowane będzie skrzyżowania obwodnicy Skawiny z ulicami Krakowską i Skotnicką na rondo turbinowe. Przebudowana zostanie też droga gminna - ul. Wapowskiego. Ponadto powstaną ciągi dla pieszych i pieszo-rowerowe, zjazdy indywidualne, trzy zatoki oraz przystanki autobusowe. Rozbudowane i wybudowane będą sieci: gazowa, teletechniczna, elektroenergetyczna, wodociągowa, kanalizacji deszczowej, wodociągowej. Powstanie też kanał technologiczny i oświetlenie uliczne - wymienia Iwona Mikrut.
Zadanie jest realizowane od 2021 roku. Koszt inwestycji wyniesie ok. 9,43 mln zł. W lipcu 2022 r. rondo ma być gotowe.
Bukowska Wola. Utrudnienia na budowanej S7, przy węźle Miech...
Protest przeciwko nowej drodze S7. Mieszkańcy: propozycje bu...
- Co zjeść, podróżując po Małopolsce? Oto regionalne przysmaki!
- Amerykański Rajd kantYny w gminie Wielka Wieś. Kowboje i rumaki pod maskami aut
- Wielka Wieś. Nietypowe dożynki. Korowody, wieńce, przyśpiewki na Wielkowiejskim Targu
- Piknik Rodzinny w Ojcowskim Parku Narodowym. Atrakcji nie brakowało!
- Gminne święto plonów. Przybył korowód z 13 wieńcami i przyśpiewkami
- Z wizytą w kozim gospodarstwie, czyli tam, gdzie zbierają suchy chleb