https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Stacja Kraków Business Park zostanie zmodernizowana za kilkanaście milionów złotych

Arkadiusz Maciejowski
Stacja Kraków Business Park
Stacja Kraków Business Park Archiwum
Kolejarze z PKP Polskie Linie Kolejowe podpisali umowę z wykonawcą na przebudowę peronów stacji Kraków Business Park. Inwestycja ma kosztować ponad 14 mln złotych.

FLESZ - Rząd przyspiesza luzowanie obostrzeń

"Inwestycja poprawi funkcjonalność i estetykę „biznesowego” przystanku. Pasażerowie a zwłaszcza pracownicy dojeżdżający m.in. z Krakowa, Krzeszowic, Katowic, Oświęcimia, zyskają lepsze warunki podróży. Na przystanku zatrzymuje się około 80 pociągów dziennie" - przekonują kolejarze.

I wyliczają, że na przystanku Kraków Business Park zostaną przebudowane i podwyższone dwa perony, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Przewidziano nowe wiaty i czytelne oznakowanie. Podróżni o ograniczonych możliwościach poruszania się łatwiej skorzystają z pociągów dzięki budowie pochylni. Z myślą o potrzebach osób niedowidzących i niewidomych zamontowane zostaną ścieżki naprowadzające m.in. w przejściu podziemnym.

- Na przystanku przewidziano możliwość łączenia podróży pociągiem i rowerem. Dla cyklistów będą stojaki rowerowe - dodają w PKP PLK.

Prace za ponad 14 mln zł netto przewidziano do wykonania w 12 miesięcy. Wykonawcą zadania jest Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Karol

Nie mogli tych peronów zrobić wyższych już przy ich budowie ?

ktoś robił projekt, ktoś zatwierdzał, ktoś odbierał i płacił.

Niech mi ktoś to wytłumaczy, bo to nie tylko dotyczy tego przystanku.

Zauważcie,że perony w krajach cywilizowanych zachodnio , linia peronu jest równa z powierzchnią przemieszczani9a się w wagonach, a krawędzie peronów oddzielone od wagonu to tylko kilka centymetrów.

W Polsce nadal budowane są niskie perony i nikt na to nie zwraca uwagi.

http://czt.org.pl/aktualnosci/kolej/dworce/polska/afera-peronowa-setki-nowych-peronow-nie-pasuja-do-taboru

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska