"Przebudowa stacji Kraków Płaszów to element największej inwestycji PLK w Krakowie – modernizacji linii E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice, wraz z dobudową torów dla kolei aglomeracyjnej. Wykonawca rozpoczął prace od rozbiórki jednego z dwóch, znajdujących się na stacji, peronów wyspowych. Równolegle wymieniane są tory. Prace obejmują demontaż i montaż kabli i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Harmonogram robót został tak przygotowany, by nie przerywać ruchu pociągów" - informują kolejarze.
Po zakończeniu prac, w 2021 roku, stacja ma się stać nowoczesnym, zapewniającym łatwe przesiadki, węzłem komunikacyjnym. Wybudowany będzie dodatkowy czwarty peron. Stacja będzie mogła jednocześnie obsłużyć więcej pociągów. Podróżni skorzystają z wygodnych peronów - dotychczasowe konstrukcje zostaną zastąpione nowymi, o długości 400 metrów.
- Perony zostaną wyposażone w nowe oświetlenie, monitoring i systemy nagłaśniające. Pojawi się nowoczesny system informacji pasażerskiej. Przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi podróżnych chronić będą 200-metrowe wiaty. Wyremontowane i powiększone zostanie również przejście podziemne, które zapewni szybkie dojście do poszczególnych peronów, dworca, ul. Dworcowej i Prokocimskiej - wyliczają w PKP PLK.
Stacja dostępna będzie dla wszystkich podróżnych. Na peronach i w przejściu podziemnym pojawią się ścieżki naprowadzające. Nowe rozwiązania, przygotowane przez PLK, pozwolą swobodnie przemieszczać się osobom o ograniczonej mobilności.
Zmodernizowana zostanie nie tylko infrastruktura dla pasażerów. Wykonawca ma za zadanie przebudować cały węzeł kolejowy. Wymienione zostaną tory, rozjazdy, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W pobliżu stacji budowane jest nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania, w którym kolejarze będą zarządzać ruchem pociągów.
POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:
WIDEO: Krótki wywiad. Zamienili Sycylię na osiedle z wielkiej płyty, bo Kraków jest piękny
