https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Stacja PKP w Płaszowie zostanie przebudowana. Będzie dużo zmian

Arkadiusz Maciejowski
Stacja w Płaszowie zostanie zmodernizowana
Stacja w Płaszowie zostanie zmodernizowana Fot. Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
Dodatkowy peron, 200-metrowe wiaty, wygodne przejście podziemne, nowoczesny system informacji – taka będzie stacja Kraków Płaszów po modernizacji. Kolejarze z PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że rozpoczęły prace na największej, po Krakowie Głównym, stacji pasażerskiej w stolicy Małopolski. Inwestycja to część prac na krakowskiej linii średnicowej, wartych ok. miliard złotych.

"Przebudowa stacji Kraków Płaszów to element największej inwestycji PLK w Krakowie – modernizacji linii E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice, wraz z dobudową torów dla kolei aglomeracyjnej. Wykonawca rozpoczął prace od rozbiórki jednego z dwóch, znajdujących się na stacji, peronów wyspowych. Równolegle wymieniane są tory. Prace obejmują demontaż i montaż kabli i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Harmonogram robót został tak przygotowany, by nie przerywać ruchu pociągów" - informują kolejarze.

Po zakończeniu prac, w 2021 roku, stacja ma się stać nowoczesnym, zapewniającym łatwe przesiadki, węzłem komunikacyjnym. Wybudowany będzie dodatkowy czwarty peron. Stacja będzie mogła jednocześnie obsłużyć więcej pociągów. Podróżni skorzystają z wygodnych peronów - dotychczasowe konstrukcje zostaną zastąpione nowymi, o długości 400 metrów.

- Perony zostaną wyposażone w nowe oświetlenie, monitoring i systemy nagłaśniające. Pojawi się nowoczesny system informacji pasażerskiej. Przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi podróżnych chronić będą 200-metrowe wiaty. Wyremontowane i powiększone zostanie również przejście podziemne, które zapewni szybkie dojście do poszczególnych peronów, dworca, ul. Dworcowej i Prokocimskiej - wyliczają w PKP PLK.

Stacja dostępna będzie dla wszystkich podróżnych. Na peronach i w przejściu podziemnym pojawią się ścieżki naprowadzające. Nowe rozwiązania, przygotowane przez PLK, pozwolą swobodnie przemieszczać się osobom o ograniczonej mobilności.

Zmodernizowana zostanie nie tylko infrastruktura dla pasażerów. Wykonawca ma za zadanie przebudować cały węzeł kolejowy. Wymienione zostaną tory, rozjazdy, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W pobliżu stacji budowane jest nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania, w którym kolejarze będą zarządzać ruchem pociągów.

POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:

WIDEO: Krótki wywiad. Zamienili Sycylię na osiedle z wielkiej płyty, bo Kraków jest piękny

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wit Kasperek
W 2021 kolej będzie oblegana w Krakowie. będzie jeździć co chwilę i będzie najszybsza
z
zdajemisie
Jak już będą gotowe te wszystkie cuda na kiju... za jakieś 10 lat, to nikt nie będzie pamiętał do czego służą pociągi - zwłaszcza te podmiejskie. W tej branży walka o klienta trwa dziesiątki lat. Jeśli klient przychodzi na stację i czyta że nie kursują...bla bla bla, to sobie dojazd inaczej zorganizuje.
G
Grupi
W artykule zapomniano napisać nze spece od remontów w połączeniu z zawiadowcami ruchu fundują pasażerom gehennę.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska