Startuje projekt Kraków Culture. Będą nowe serwisy internetowe i wydawnictwa promujące kulturę spod Wawelu w kraju i za granicą

Paweł Gzyl
Paweł Gzyl
Projekt Kraków Culture będzie promował różne działania kulturalne pod Wawelem - w tym i efektowne spektakle teatralne
Projekt Kraków Culture będzie promował różne działania kulturalne pod Wawelem - w tym i efektowne spektakle teatralne Materiały prasowe
Kraków Culture to nowy projekt Miasta Kraków i Krakowskiego Biura Festiwalowego, który ma integrować działania z zakresu kultury i turystyki, promujące Kraków w Polsce i na świecie.

FLESZ - Turystyka otwiera się na zagranicznych gości

Kraków to miasto mocno zorientowane na kulturę. Działa tutaj 500 różnych centrów kultury, jest 117 oddziałów muzealnych, funkcjonuje 250 pracowni artystycznych, odbywa się co roku 80 festiwali. Z oferty tej korzystają nie tylko sami mieszkańcy miasta, ale również turyści i ekspaci. Nic więc dziwnego, że Miasto Kraków i Krakowskie Biuro Festiwalowe postanowiło zintegrować promocję krakowskiej kultury z turystyką.

- Odsłaniamy wreszcie karty. Spotykaliśmy się przy okrągłym stole od prawie roku, aby wypracować tę nową politykę. Prezentowaliśmy ją instytucjom kultury i przedstawicielom promocji miasta po to, by znaleźć taką wizję, która ma służyć wszystkim. Aby była pomocą dla sektora kultury i turystyki. Wyciągamy wnioski z kryzysu wywołanego pandemią i wiemy, że nie sposób go przezwyciężyć inaczej, jak działając razem – twierdzi Robert Piaskowski, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Kultury.

Pod hasłem Kraków Culture ukrywa się osiem narzędzi z szesnastu dziedzin kultury, które mają pomóc w promocji Krakowa jako miasta zintegrowanej kultury i turystyki.

Pierwszym z nich jest zamiana papierowego miesięcznika „Karnet” na narzędzie internetowe: cyfrowe kalendarium kulturalnych wydarzeń w Krakowie, które będzie aktualizowane na bieżąco. Ta nowa formuła otwiera „Karnet” na szerszą współpracę z gminami Małopolski – tak, by kalendarium to zawierało również informacje o tym, co dzieje się w kulturze wokół Krakowa.

„Sezony kultury” to kampania mająca na celu zsynchronizowanie wydarzeń kulturalnych w Krakowie z porami roku. Będzie się ona odbywała zarówno w przestrzeni miejskiej, na słupach i plakatach reklamowych, ale również w internecie i mediach społecznościowych. Jej adresatami będą nie tylko polscy odbiorcy, ale również zagraniczni.

Dzisiaj swoją działalność rozpoczyna portal Krakow Culture. Znajdą się w nim lekkie, ale merytorycznie głębokie treści przybliżające różne wydarzenia kulturalne w Krakowie: od gastronomii, przez festiwale, po ofertę muzealną. Autorami tekstów zamieszczanych na portalu są znani pod Wawelem artyści, menedżerowie czy dziennikarze.

Pod tytułem „Kraków Culture” będzie się ukazywał również drukowany kwartalnik. Bezpłatny magazyn można już od dziś znaleźć w 200 miejscach Krakowa. Znajdują się w nim teksty dotyczące różnych wydarzeń kulturalnych w Krakowie, odbywających się w kolejnych czterech sezonach roku. Magazyn jest dwujęzyczny (polski i angielski) i będzie wysyłany do odbiorców za granicą.

Wszyscy znamy już platformę VOD pod nazwą Play Kraków. To też część projektu Kraków Culture. Serwis wystartował tuż po wybuchu pandemii i zawiera aktualnie ponad 500 różnych materiałów dotyczących krakowskiej kultury. Do tej pory zgromadził on ponad 30 tys. użytkowników z całego świata.

Kraków Culture to także konkretne miejsce na mapie miasta: Pałac Potockich przy Rynku Głównym 20. Swoje wydarzenia będzie tam organizować aż 60 podmiotów kulturalnych z Krakowa. Zajmie się on obsługą gości podwawelskich festiwali, tam będą się również odbywały spotkania na styku kultury, turystyki i stosunków międzynarodowych.

Niebawem swoją działalność rozpoczną w internecie dwa serwisy: Krakow Ticket Hub i Muzeum Portal. Ten pierwszy da możliwość kupienia w jednym miejscu biletów na wszystkie wydarzenia kulturalne w Krakowie, a ten drugi – będzie oferował informację o ofercie wszystkich muzeów w mieście.

Prace mające na celu wdrożenie polityki Kraków Culture zaplanowano na co najmniej 12 miesięcy i ich koszt będzie wynosił 850.000 zł. Składa się na to m.in. kampania zewnętrzna "Sezonów kultury" przez okres jednego roku (szacowana kwota 300.000 zł), projekty graficzne i stron internetowych oraz ich wdrożenie i utrzymanie, kampanie digital, projekt i druk kwartalnika oraz wsparcie produkcji audiowizualnych w zakresie dostosowania do publikacji na platformie VOD.

- Projekt Cracow Culture nie ma własnego budżetu. Jest on realizowany w ramach aktualnych funduszy Krakowskiego Biura Festiwalowego. Przede wszystkim dokonaliśmy znaczących przesunięć różnych budżetów ze względu na to, że w wyniku pandemii część festiwali została odwołana, a część odbywa się tylko w internecie. Podobnie jest z „Karnetem” – zamiast go drukować, zrobiliśmy jego wersję online, dysponując tym samym budżetem i tym samym zespołem. Działamy wspólnie z różnymi podmiotami z kręgu kultury i turystki – czyli to, co kiedyś robiliśmy osobno, teraz robimy razem. To sprawia, że również pod względem finansowym możemy być bardziej elastyczni – mówi nam Robert Piaskowski.

Wkrótce swoją działalność rozpocznie również Cracow Culture & Tourist Hub, którego celem będzie integracja działań kulturalnych i turystycznych w Krakowie.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Bo Kraków to miasto błaznów i dziwolągów

Dodaj ogłoszenie