Te dwie inwestycje to tylko cześć wielkiej budowy kolejowej w Krakowie. Dla potrzeb ułożenia dodatkowych torów biegnących przez miasto powstały m.in. estakady kolejowe (zastąpiły nasypy) o długości 700 metrów między ulicami Miodową i Kopernika. Przy Hali Targowej powstaje natomiast nowa stacja dla pociągów.
Uzyskana dzięki budowie estakad przestrzeń pod linią kolejową ma zostać zagospodarowana z korzyścią dla krakowian. Powstaną nowe ciągi komunikacyjne, miejsca do odpoczynku i rekreacji.
Nad Wisłą wybudowano trzy nowe mosty kolejowe. Są różnej szerokości, ale mają podobną konstrukcję. Składają się z trzech łukowych przęseł. Największe z nich mają 116 metrów długości i 18 metrów wysokości. Pociągi mogą po nich kursować z prędkością do 100 km/h.
Obok jednego z mostów wybudowano kładkę pieszo-rowerową łączącą Kazimierz i Grzegórzki z Zabłociem.
Inwestycja objęła również budowę przystanku kolejowego Złocień (przy ul. Złocieniowej). W ramach przedsięwzięcia przebudowano cztery stacje: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. Przebudowano także cztery przystanki kolejowe: Kraków Łobzów, Kraków Prokocim, Kokotów, Węgrzce Wielkie.
Uroczyste otwarcie zmodernizowanej linii kolejowej w ramach projektu "Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej" odbyło się 9 czerwca.
Alkohol to największe zagrożenie nad wodą

- Przepisy na pyszne sałatki
- Parawany jak Koloseum. Oto najlepsze memy znad Bałtyku. Plażowanie to wyzwanie!
- Kraków pod wodą! Tak wyglądało miasto w lipcu 1997 roku. To była powódź tysiąclecia
- Morskie Oko i Rysy w godzinach szczytu. Oto najlepsze memy o turystach w Tatrach!
- Te fioletowe pola pod Krakowem to turystyczny hit. Tak kwitnie lawenda ZDJĘCIA