Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stary i Młody. Dwa wiadukty w przebudowie w Krakowie

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
W Krakowie otwarto niedawno jedną z największych inwestycji ostatnich lat, jaką była dobudowa dodatkowej pary torów dla pociągów szybkiej kolei aglomeracyjnej (SKA). W jej ramach powstały m.in. estakady kolejowe przecinające centrum miasta i trzy mosty na Wiśle. Pasażerowie zadają pytania, kiedy zacznie jeździć więcej pociągów, skoro pojawiły się dużo większe możliwości infrastrukturalne. Na częstsze kursy trzeba jeszcze trochę poczekać. Wakacyjny okres ma zostać wykorzystany na remonty starych torowisk. Do jesieni ma też być ukończony kluczowy nowy przystanek Kraków Grzegórzki.
W Krakowie otwarto niedawno jedną z największych inwestycji ostatnich lat, jaką była dobudowa dodatkowej pary torów dla pociągów szybkiej kolei aglomeracyjnej (SKA). W jej ramach powstały m.in. estakady kolejowe przecinające centrum miasta i trzy mosty na Wiśle. Pasażerowie zadają pytania, kiedy zacznie jeździć więcej pociągów, skoro pojawiły się dużo większe możliwości infrastrukturalne. Na częstsze kursy trzeba jeszcze trochę poczekać. Wakacyjny okres ma zostać wykorzystany na remonty starych torowisk. Do jesieni ma też być ukończony kluczowy nowy przystanek Kraków Grzegórzki. PKP PLK
Zmienia się wiadukt kolejowy na ul. Grzegórzeckiej. Wykonawcy pracują przy budowie kamiennej elewacji nad torowiskiem. W związku z tym przez najbliższe tygodnie tramwaje jeżdżą objazdem. W innym rejonie Krakowa wraz z rozbudową al. 29 Listopada zmieniają się wiadukty kolejowe, pod którymi przebiega ta trasa. Po nowym obiekcie na linii kolejowej numer 95 jeżdżą już pociągi. To fragment, bardzo ważnej dla całego Krakowskiego Węzła Kolejowego, linii obwodowej nr 95. Zobaczcie zdjęcia z obu inwestycji.

Te dwie inwestycje to tylko cześć wielkiej budowy kolejowej w Krakowie. Dla potrzeb ułożenia dodatkowych torów biegnących przez miasto powstały m.in. estakady kolejowe (zastąpiły nasypy) o długości 700 metrów między ulicami Miodową i Kopernika. Przy Hali Targowej powstaje natomiast nowa stacja dla pociągów.

Uzyskana dzięki budowie estakad przestrzeń pod linią kolejową ma zostać zagospodarowana z korzyścią dla krakowian. Powstaną nowe ciągi komunikacyjne, miejsca do odpoczynku i rekreacji.

Nad Wisłą wybudowano trzy nowe mosty kolejowe. Są różnej szerokości, ale mają podobną konstrukcję. Składają się z trzech łukowych przęseł. Największe z nich mają 116 metrów długości i 18 metrów wysokości. Pociągi mogą po nich kursować z prędkością do 100 km/h.

Obok jednego z mostów wybudowano kładkę pieszo-rowerową łączącą Kazimierz i Grzegórzki z Zabłociem.

Inwestycja objęła również budowę przystanku kolejowego Złocień (przy ul. Złocieniowej). W ramach przedsięwzięcia przebudowano cztery stacje: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. Przebudowano także cztery przystanki kolejowe: Kraków Łobzów, Kraków Prokocim, Kokotów, Węgrzce Wielkie.

Uroczyste otwarcie zmodernizowanej linii kolejowej w ramach projektu "Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej" odbyło się 9 czerwca.

Alkohol to największe zagrożenie nad wodą

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska