FLESZ - Koronawirus w Polsce. Zachowajmy czujność i zdrowy rozsądek
Amazon, Show must go on
Czy spot reklamowy może wzruszyć do łez? Tegoroczna reklama świąteczna Amazona pokazuje, że jak najbardziej. To mój niekwestionowany numer jeden pandemicznej reklamy świątecznej AD 2020. Łza się kręci za każdym odtworzeniem.
Bohaterką kampanii Amazona jest tancerka baletowa, która cierpliwie ćwiczy do pokazu. Plany spektaklu pokrzyżowała jednak pandemia. Młodsza siostra i sąsiedzi "organizują" występ na osiedlu. Możemy wszystko przy odrobinie pomocy rodziny i społeczności - mówi Amazon w świątecznym spocie. - Przedstawienie musi trwać.
Amozon dostrzegł, że zmienił się świat i nasze potrzeby, ale też zobaczyliśmy nowe możliwości i rozwiązania. A najważniejsza okazała się wspólnota, ta najbliższa, lokalna, sąsiedzka. W reklamie nie zabrakło elementów pandemicznej rzeczywistości: maseczki, onlinowych spotkań, relacji z zachowaniem dystansu. Marka zachęca też do działania mimo przeciwności.
Wielki plus za subtelne lokowanie logotypu.
Coca-Cola
Kiedy zazwyczaj w połowie listopada po ekranach przemyka ciężarówka z logo Coca-Coli, wiadomo, że coraz bliżej święta, coraz bliżej święta. W tegorocznym spocie rumianego staruszka zobaczymy nieco odmienionego. Pamiętacie bohatera filmu "Sekretne życie Waltera Mitty", który wyrusza w świat mimo przeciwności, by zdobyć pewien tajemniczy negatyw, a przy okazji zaimponować kobiecie?
Bohaterem świątecznego spotu Coca-Coli jest mężczyzna, który wyrusza do pracy na przybrzeżnej farmie wiatrowej. Przedtem jednak jego córka wręcza mu list do Świętego Mikołaja. Ojciec, który usiłuje dostarczyć list córki do Mikołaja wbrew wszelkim przeciwnościom przywołuje we mnie skojarzenie właśnie z tym niepoprawnym marzycielem. Pandemiczna reklama Coca-Coli ma też specjalne przesłanie: w te święta daj coś, co tylko ty możesz dać.
Reżyserem spotu jest nowozelandzki reżyser Taika Waititi, laureat Oscara za najlepszy scenariusz adaptowany do filmu „Jojo Rabbit”.
Zalando, Już niedługo znowu się przytulimy
Już niedługo znowu się przytulimy. bo przytulenie, uścisk, dotyk. "Nikt tak naprawdę nie rozumiał mocy zwykłego uścisku, dopóki nie został nam odebrany. W tej sugestywnej kampanii obejmujemy przeszłość i patrzymy w przyszłość, celebrując uścisk jako uniwersalny symbol ludzkiej więzi i celebrując go jako symbol nadziei, optymizmu i solidarności" - mówi marka.
W ramach świątecznej kampanii „Już niedługo znowu się przytulimy” powstała seria portretów, wykonanych przez fotografkę Sarah Blais, która w wyjątkowy sposób oddaje emocje i uczucia przytulających się bliskich sobie osób - przyjaciółek, braci, sióstr, czy też partnerów.
Disney, Czas być razem
Świąteczna animacja Disneya opowiada wzruszającą historię babci i wnuczki oraz rodzinnych tradycji łączących je na przestrzeni lat, pojawia się także Myszka Miki - ukochana zabawka babci. Zaczarowany świat Disneya niezmiennie pozostaje krainą bajkową, choć zagościły w niej smutek, samotność i łzy. Bardziej realistycznie, mniej cukierkowo, a wciąż chwyta za serce.
Lego - Rebuild the World - Ten świat naprawdę super jest!
W świecie Lego każdy staje się dzieckiem, żeby się o tym przekonać, nie trzeba reklamy. W świątecznym spocie Lego przypomina o magii codzienności, o celebrowaniu bycia razem.
Tegorocznej reklamie Lego towarzyszy utwór "What a Wonderful World" Louisa Armstronga, który na potrzeby spotu został nagrany z udziałem Orkiestry Filharmonii Praskiej.
