https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Szukanie dziury w całym na Kalwaryjskiej [ZDJĘCIA, WIDEO]

Piotr Ogórek
Skrócenie separatorów i powrót części miejsc parkingowych na Starym Podgórzu. To efekt wizji lokalnej urzędników i mieszkańców. Wzięło w niej udział ok. 30 osób.

Wczoraj odbyła się wizja lokalna z udziałem mieszkańców Starego Podgórza i urzędników Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, na czele z wicedyrektorem Łukaszem Frankiem. Razem mierzyli miarkami, czy można przywrócić miejsca parkingowe, tak aby zostało 1,5 metra wolnej przestrzeni na chodniku, a auta dały radę przejechać ulicą. To efekt , momentami bardzo burzliwych, negocjacji.

Przed Światowymi Dniami Młodzieży na ulicy Kalwaryjskiej pojawiły się separatory oddzielające torowisko od samochodów. Jednocześnie zlikwidowano wiele miejsc parkingowych na Kalwaryjskiej, Zamoyskiego i Warneńczyka. Urzędnicy mówili, że zlikwidowano ich 48, mieszkańcy wyliczyli, że 215. Ci pierwsi mówią, że miejsca zlikwidowano ze względu na przepisy, które wymagają odpowiedniej przestrzeni dla pieszych. Ci drudzy twierdzą, że tak na prawdę chodzi o zapełnienie na siłę parkingu przy Koronie, który otwarto pod koniec lipca. Wybuch pretensji mieszkańców nastąpił na spotkaniu dwa tygodnie temu w kinie „Wrzos”. Od tego czasu próbowano dojść do kompromisu.

Autor: Piotr Ogórek

- Do tej pory słyszeliśmy tylko wersję ZIKiT-u. Chcemy powiedzieć, jak to wygląda z naszej strony. Dlatego uruchomiamy specjalną stronę internetową, gdzie opiszemy nasze problemy i przedstawimy rozwiązania - mówi Michał Łenczyński, mieszkaniec ul. Kalwaryjskiej.

- Wcale nie jesteśmy przeciwko usprawnieniom dla transportu publicznego. Sami przecież z niego korzystamy - zapewnia Anna Grodecka, mieszkanka ul. Zamoyskiego.

Mieszkańcy mają największe pretensje o likwidację miejsc parkingowych. Twierdzą, że urzędnicy się z nimi nie liczą i doprowadzają do takich absurdów, jak likwidacja koperty dla niepełnosprawnego chłopaka.

- Zabrano nam więcej miejsc, niż jest na parkingu przy Koronie. My młodzi sobie poradzimy, ale co z wieloma starszymi osobami? - pyta się pani Anna.

Dlatego mieszkańcy wspólnie z urzędnikami sprawdzali wczoraj, gdzie można wyznaczyć miejsca postojowe zgodnie z przepisami. Do tego wskazali punkty, gdzie separatory utrudniają wjazd na posesje. Tam mają być skrócone. Urzędnicy wyznaczą również 7-8 miejsc na Kalwaryjskiej, które będą służyły do wyładunku i załadunku towaru poza godzinami szczytu.

- Mieszkańcy wskazali obszary na miejsca postojowe. Teraz musimy obliczyć ich liczbę. Zmiany powinny wejść w życie do 9 października - zapowiada Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT.

- Zmiany utrudniły życie ok. 300 osobom. Zdajemy sobie sprawę, że wzmożony ruch wynika z budowy łącznicy kolejowej na Zabłociu. Dlatego kolejne zmiany przedstawimy w grudniu, po zakończeniu głównych prac - dodaje pan Michał.

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
papa
Złomiarze próbują nam zagracić miasto, nie dajmy się !
g
gość
A Policja swoje łamie przepisy policjanci pracujący przy ul. Zamojskiego sami łamią prawo parkując swoje prywatne samochody w miejscach niedozwolonych przy komisariacie w rejonie skrzyżowania Krzemionki Zamojskiego Warneńczyka oraz na kopertach wzdłuż budynku komisariatu oraz w miejscach niedozwolonych wzdłuż ulicy Krzemionki i na ul. Redemptorystów 4 na dzikim parkingu i nikt im nic nie robi. Tonie jest śmieszne nikt im nic nie robi
g
gość
A Policja swoje łamie przepisy policjanci pracujący przy ul. Zamojskiego sami łamią prawo parkując swoje prywatne samochody w miejscach niedozwolonych przy komisariacie w rejonie skrzyżowania Krzemionki Zamojskiego Warneńczyka oraz na kopertach wzdłuż budynku komisariatu oraz w miejscach niedozwolonych wzdłuż ulicy Krzemionki i na ul. Redemptorystów 4 na dzikim parkingu i nikt im nic nie robi. Tonie jest śmieszne nikt im nic nie robi
B
BJ
No właśnie nie rozumiem tej idei parkowania na chodniku. Przecież to trakt dla pieszych, nie miejsce postoju aut?

W dużych miastach parkowanie blisko centrum jest zawsze ekstremalnie drogie. Jak kogoś stać to ma auto pod domem lub niedaleko, na parkingu podziemnym w centrum. Reszta korzysta z zbiorkomu, który sprawniej kursuje.

No, ale to w zgniłym kapitaliźmie. U nas miasto samo nie może podnieść cen za parking. To strategiczna decyzja rządowa jest. Warszawa decyduje.
G
Gość
"Wlasciciele aut wrogiem publicznym". Chcemy Polski jak Korea Pn !
G
Gość
Te derehtory ze zikita powinny sie ze wstydu spalic. Widac wyraznie zero dobrej woli ze strony urzedu. Brawo ludzie, oby wiecej takich postaw.
p
piesi na chodnikach
auta parkują na chodniku tak, że nawet jeden wózek z dzieckiem nie przejedzie - zostaje nie półtora a pół metra - a po drugiej stronie jezdni też tylko pół metra chodniczka - kto zezwolił tam parkować??
Z
ZR
Dokładnie obowiązujący w Polsce przepis mówi, że dopuszcza się postój na chodniku, jeśli:
"szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5m".

Jeśli więc pojazd utrudnia ruch pieszy, to choćby było "przepisowe" 1,5m, parkować tam nie wolno.

Ale racja: trzeba czym prędzej znieść ten przywilej i wprowadzić całkowity zakaz parkowania na chodnikach.
g
gniewko_syn_ryba
oczywiście z zachowaniem min. 1,5 m szerokości dla pieszych, to nie masz żadnych podstaw do zabraniania tego... ;)

Poza tym, wyznaczenie miejsc postojowych na jezdni oznaczałoby konieczność likwidacji separatorów, czyli powrót do stanu pierwotnego, czyli klęskę ZIKiTu... ;)
j
ja
a co mają zdjęcia z Zamoyskiego przy nowym płatnym parkingu do kalwaryjskiej ?
P
Pan Leszczuk
Mieszkancy kalwaryjskiej maja pod nosem swietna komunikacje miejska. Nalezy ich zniechecic do posiadania własnego cąłkowicie zbednego samochodu. Kalwaryjska musi miec wyznaczone dodatkowe buspasy
Z
ZR
Niech będą miejsca postojowe. Byle na jezdni, NIE na chodnikach.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska