Miasto zleciło zewnętrznej firmie opracowanie analizy kosztów społecznych i ekonomicznych realizacji planów budowy centrum administracji.
- Z opracowań tych wynika, że w Tarnowie jest społeczne zapotrzebowanie na budowę centrum - mówi Aleksandra Brzeska, sekretarz miasta. Do takich wniosków urzędników skłaniają m.in. wyniki ankiety przeprowadzonej wśród mieszkańców. Zastrzeżenia do sondażu zgłasza jednak opozycja w radzie miasta.
- Pytania w ankiecie były tendencyjne, bo każdy pytany chciałby być lepiej obsługiwany w urzędzie - komentuje Grzegorz Kądzielawski. - Może należało mieszkańców pytać, czy inwestować w nowy urząd kosztem budowy chodników, czy parkingów?
W tej chwili wydziały magistratu rozlokowane są w siedmiu budynkach na terenie miasta. Centrum administracji na terenie obecnej Kapłanówki miałoby pomieścić wszystkie w jednym miejscu. Pod koniec roku rozstrzygnięto konkurs na koncepcję architektoniczną takiego gmachu. Architekci szacowali wówczas, że realizacja ich wizji może pochłonąć od 66 do ponad 100 mln zł.
Niekoniecznie jednak miasto taki ciężar weźmie na własne barki. W grę wchodzi budowa, w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, powołanie spółki, emisja obligacji, ewentualnie kredyt. - Podczas Forum Inwestycyjnego odbywały się rozmowy z zainteresowanymi podmiotami. Na szczegóły za wcześnie - mówi Aleksandra Mizera.
Brutalne zbrodnie, zuchwałe kradzieże, tragiczne wypadki. Zobacz, jak wygląda prawda o kryminalnej Małopolscekryminalnamalopolska.pl
60 tysięcy złotych do wygrania.Sprawdź jak. Wejdź nawww.szumowski.eu
