FLESZ - Rewolucja dla kierowców. Te zmiany musisz znać
Co powinien zrobić turysta, gdy biuro podróży, z którego usług skorzystał, upadnie. Wiele porad można znaleźć na stronie internetowej Europejskiego Centrum Konsumenckiego Polska.
Neckermann ogłosi upadłość, wielki problem turystów
- Trzeba pamiętać, że każde biura podróży posiadające wpis do Rejestru Organizatorów i Pośredników Turystycznych zobowiązane są posiadać zabezpieczenie finansowe (w postaci gwarancji bankowej,gwarancji ubezpieczeniowej lub umowy ubezpieczenia) - czytamy na jego stronie.

Ma ono chronić klientów na wypadek niewypłacalności organizatora. - Oznacza to, że że każdy organizator pakietowych usług turystycznych oraz agencja podróżnicza jest obowiązany zapewnić klientom:
- pokrycie kosztów powrotu klientów z imprezy turystycznej do miejsca wyjazdu lub planowanego powrotu z imprezy turystycznej,
- zapewnić klientom zwrot wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną w wypadku gdy z przyczyn dotyczących przedsiębiorcy impreza nie zostanie zrealizowana,
- zapewnić klientom zwrot części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, odpowiadającą części imprezy turystycznej, która nie zostanie zrealizowana
- marszałek województwa gdzie przedsiębiorca został zarejestrowany jest upoważniony do występowania na rzecz klientów w sprawach uruchomienia środków z tytułu zabezpieczenia finansowego; to marszałek województwa razem z ubezpieczycielem i polskimi placówkami dyplomatycznymi organizuje powrót turystów do kraju.

Konsument, który zapłacił za imprezę turystyczną, która się nie odbędzie, lub która z powodu kłopotów finansowych biura podróży zakończy się szybciej niż to było przewidziane w umowie powinien:
- skontaktować się z właściwym dla siedziby biura podróży wojewódzkim urzędem marszałkowskim
- dostarczyć do tego urzędu:
- kopię umowy zawartej z organizatorem wyjazdu;
- kopię dowodu wpłaty za wycieczkę;
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia – jest on dostępny zwykle na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego.
- Gdy upadłość biura podróży zaskakuje nas w trakcie trwana imprezy o pomoc można zgłosić się za pośrednictwem konsulatu RP w miejscu pobytu - radzą przedstawiciele Europejskiego Centrum Konsumenckiego Polska.

Wyjeżdżając na wakacje warto zanotować numer telefonu do Ambasady Polskiej i konsulatu w kraju, w którym będziemy spędzać wakacje.
Neckermann ogłosi upadłość, wielki problem turystów
Turyści, piszący na internetowych serwisach społecznościowych, informują o problemach w miejscach pobytu. Są usuwani z hoteli, nie mają informacji o ewentualnych powrotach z wakacji.
Nie tylko turyści będący na wakacjach mają problem. Stratni są także klienci, którzy dopiero czekają na wyloty. A te według radia RMF zostały odwołane.
- Wyjazd rezerwowaliśmy i opłaciliśmy w sierpniu. Jeszcze we wtorek, kiedy sprawdzaliśmy rezerwację lotu, wszystko było dobrze. Z kolei hotel odpowiedział, że nie udzielają informacji na temat rezerwacji z Thomas Cook i to nas zmartwiło. Na ten moment nikt nas oficjalnie nie poinformował, że nasza rezerwacja została anulowana (brak telefonu, żadnego maila). O wszystkim dowiadujemy się z mediów - mówi nam pani Katarzyna, która w przyszły poniedziałek miała lecieć na Kubę.
Zagraniczni turyści, podróżujący np. do Krakowa z brytyjskim touroperatorem Thomas Cook, z którym kapitałowo powiązany jest Neckermann Polska, mają problem, bo w większości przypadków ich rezerwacje hotelowe zostały automatycznie anulowane lub wkrótce tak się stanie.

- W takiej sytuacji zalecamy kontakt bezpośrednio z agentem, u którego rezerwowali pobyt i któremu wpłacili pieniądze - mówi nam Agnieszka, pracownica jednego z krakowskich hoteli.
Biuro Neckermanna w Krakowie nie działa
Odwiedziliśmy jedno z krakowskich biur Neckermanna w centrum handlowym. Drzwi były otwarte, pracownicy przy swoich stanowiskach. Na szklanych drzwiach wejściowych wciąż wiszą oferty podróży.
- Nie działamy już jako biuro podróży. Zawieszona jest jakakolwiek działalność. Oferty nie są sprzedawane - usłyszeliśmy.
Przed wejściem do biura, jak również w środku, nie było żadnych klientów.
- Tak oszukują mechanicy. Kierowcy – miejcie się na baczności!
- Nowy odcinek ekspresowej zakopianki gotowy! Zobacz jak wygląda!
- Parkowanie w Krakowie. Nowe zasady, większa strefa
- Najbardziej ekskluzywne osiedla w Krakowie [TOP 10]
- Cracovia. Żony i partnerki piłkarzy [ZDJĘCIA]
- Wisła Kraków. Żony i partnerki piłkarzy [ZDJĘCIA]
