https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

To już kolejny poślizg na północnej obwodnicy

Grzegorz Skowron
Michał Gąciarz
Inwestycje. Dopiero pod koniec listopada będzie wiadomo, czy decyzja środowiskowa dla północnej obwodnicy Krakowa zostanie utrzymana. Generalny inspektor ochrony środowiska po raz kolejny przesunął termin wydania rozstrzygnięcia w tej sprawie.

Decyzja środowiskowa dla północnej obwodnicy Krakowa, określająca jej przebieg, szerokość i najważniejsze parametry techniczne, została wydana na początku tego roku.

W połowie lipca generalny inspektor ochrony środowiska miał zdecydować o odrzuceniu bądź uwzględnieniu skargi na styczniową decyzję, ale zamiast tego poprosił urzędników marszałka o uzupełnienie dokumentacji i przesunął termin swojego rozstrzygnięcia na koniec września.

- Wyjaśnienia od inwestora dotarły do nas 9 września, musimy je przeanalizować, dlatego termin wydania naszej decyzji przesunęliśmy na 25 listopada - informuje Monika Jakubiak-Rosoczuk, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.

Zakończenie postępowania w sprawie decyzji środowiskowej pozwoli na rozpoczęcie projektowania drogi. Nie jest przesądzone, że uda się ruszyć z projektami w tym roku. A to dlatego, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która ma przejąć inwestycje od marszałka, ogłosiła przetarg na opracowanie nowej koncepcji programowej dla północnej obwodnicy Krakowa. Jednym z zadań wykonawcy będzie przygotowanie materiałów do wniosku o... wydanie decyzji środowiskowej dla tej inwestycji.

Obecne projekty nie uwzględniają połączenia północnej obwodnicy z węzłem w Modlnicy. Do włączenia jej w tym miejscu brakuje ok. 400 metrów. Nowa koncepcja ma uzupełnić ten brak i stanowić wariant awaryjny, gdyby generalny inspektor uchylił decyzję środowiskową.

Nowa trasa ma mieć 11 km, połączy drogę krajowej nr 94 od węzła „Modlnica”, poprzez tereny gmin Wielka Wieś, Zielonki i Kraków, do węzła „Nowohuckiego” na skrzyżowaniu z drogą ekspresową S7.

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
podatnik
Ależ Panie Misiewicz o tym cały czas mowa - GDDKiA to "centralny urząd administracji rządowej w Polsce, obsługujący Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad (jako organ), powołany w Ministerstwie Infrastruktury (następnie w Ministerstwie Transportu i Budownictwa oraz w Ministerstwie Transportu) w celu zarządzania drogami krajowymi oraz autostradami i drogami ekspresowymi, a także realizacji budżetu państwa w tym zakresie." O tym Panie Misiewicz jest mowa. Centralny, rządowy organ miał głęboko w poważaniu Kraków i Małopolskę. A oddział krakowski to nie wiem, czy może sobie samodzielnie decydować o kwiatkach na parapecie, a nie o zmianach w sieci dróg krajowych, ekspresowych i autostrad i o inwestycjach z tym związanych. To biuro urzędu centralnego, tak trudno to zrozumieć? Pozdrawiam niemniej jednak serdecznie.
j
janko
coś nieprawdopobnego,Ze urzędnicy odpowiedzialni za plany tej obwodnicy są tak mało
wykształceni /b.delikatne okreslenie/,aby nie dostrzec błedu brakujacych 400m obwodnicy.A może to jest celowe działanie? żENADA z tymi urzedasami,za co pobieraja pieniadze z naszej kieszeni/z podatkow/.winni do kamieniolomu.
M
Mieszkaniec
Nie jestem z bajki ministra Adamczyka ale trzymam za niego kciuki i za tą inwestycje. Bez tej drogi spaliny z ciężarówek nas wykonczą. Mieszkańcy chętnie robią zakupy na Placu Imbramowskim bo tam są świeże owoce i warzywa a kilka metrów dalej w gigantycznych korkach stoją ciężarówki i produkują takie ilości spalin że człowiek dostaje mdłości. Obwodnica to czystsze powietrze w mieście, pomyślmy o naszym zdrowiu!
o
observver
Kraków i okolice sami sobie winni. Każda inwestycja to walka z mieszkańcami... tu komuś cień ze szkieletora przeszkadza, tam tramwaj za głośno jeździ, do samochodziarza utrudnią dojazd, droga za blisko blokowiska (na które ktoś prawie darmo grunty pozyskał bo wiadomo było, że tam jest zaplanowana trasa), parę domów trzeba wyburzyć, kawałek pola oddać.... same problemy. To każdy inwestor zamiast się użerać woli iść tam gdzie ludzie chcą coś zrobić i nie sprawiają problemów...
D
Dziadek
Przecież PIS rządzi i może robić co chce - na razie tylko rozdaje!
PO i PSL już było, teraz jest dobra zmiana! Do wyborów daleko a przecież ani PO ani PSL nie
wygaja już nic!
M
MISIEWICZ
a jakie konkretnie inwestycje drogowe w małopolsce były na tyle przygotowane przez generalke aby w poprzednich latach mogły sie u nas zadziać? pisac mozna wszystko ale konkretnie proszę jakie projekty krakowski oddział gddkia w latach 2008-2015 przygotował w pełnej dokumentacji łącznie z wykupami gruntów, planami decyjami środowiskowymi itd aby rząd mógł je finansować.
M
MS
na toczenie piany pis vs reszta świata. Jakby artykuł był o gotowaniu zupy pomidorowej też pewnie znalazłby się Polak toczący pianę z pyska o pisie albo o faszystach. Wracaj do oglądania tvn-u bo odstawianie mocnych używek jest podobno niebezpieczne.
K
KRK
Jeżeli przygotowania małopolskich inwestycji zauważalnie nie przyspieszą, to Minister MIB Adamczyk może pożegnać się z polityką, przynajmniej w Małopolsce. Ostracyzm to najdelikatniejsza rzecz, jaka czeka go po powrocie do małej ojczyzny.
P
Polak
taka jest prawda pisokomusze debile :D
K
Kross
Wrocław - autostradowa obwodnica Wro z mostem Rędzińskim; budowa S5 w kierunku Poznania, rozbudowa S3 (trochę dalej od WRO); Trójmiasto - trasa Kwiatkowskiego; dociągnięcie autostrady A1 na północ; tunel pod martwą Wisłą. Akurat w kwestii dróg PO zrobiło bardzo dużo. Zarówno WRO jak i GDN mają piękne nowe lotniska. Dużo gorzej w projektami kolejowymi. Kraków natomiast nie doczekał się północnej obwodnicy i połączenia z Warszawą. Natomiast zyskał połączenie autostradowe ze Wschodem.
M
MISIEWICZ
konkrety. na marginesie kraków sam sobie winny
M
MISIEWICZ
zatrudnijcie MISIEWICZA W generalnej dyrekcji on na pewno pomoże, przecież zna się na drogach
P
Pan Mariusz
Ale za to PO bardzo duzo inwestycji zrobilo w Trojmiescie czy Wroclawiu !!!!
M
Mieszkaniec Krakowa
Buchachachacha, co za pierdoly ktos wypisuje. A prawda jest taka ze nigdy nie powstanie obwodnica polnocna. Kolezanka pracuje w Urzedzia Miasta I bardzo silne lobby politykow I bogaczy z polnocy I Zielonek blokuje budowe tej obwodnicy od lat !!!! I tak bedzie przez nastepne 10 lat. Tak wiec za kilka lat , np w 2023 roku przeczytamuy w internecine ze jest poslizg przy budowie obwodnicy polnocnej. I tak az do konca, znaczy do konca Wszechswiata.
m
mieszkaniec
Ludzie czy warto stawiać jeszcze na opozycję PO i PSL i innych przy tak wielkim zaniedbaniu przez 8 lat Królewskiego Krakowa. Wystarczy rano popatrzeć na te nieustające Korki tych Tirów i spokojnych ludzi którzy chcą dojechać do pracy. Obudż się Krakowie i wszyscy rządżący bo niedługo będziecie " zajechani" od północnego wjazdu do Krakowa przez Tiry i inne samochody które niszczą drogi i trują powietrze.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska