https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Trasa Łagiewnicka będzie mieć sześć pasów

Piotr Rąpalski
Trasa Łagiewnicka będzie mieć sześć pasówWszystko wskazuje na to, że Trasa Łagiewnicka będzie jednak trzypasmowa.
Trasa Łagiewnicka będzie mieć sześć pasówWszystko wskazuje na to, że Trasa Łagiewnicka będzie jednak trzypasmowa.
Planowany do budowy kolejny odcinek III obwodnicy Krakowa, trasa Łagiewnicka od ul. Witosa do Grota-Roweckiego, wzbudza kontrowersje swoją szerokością - trzy pasy w każdym kierunku. Stanisław Albricht, ekspert ds. transportu z firmy Altrans w minionym tygodniu na zlecenie urzędników miał szukać możliwości jej zawężenia.

- Nie można tego tak zmienić, ale to będzie droga mająca tak naprawdę po dwa główne pasy ruchu w każdą stronę, a trzeci pas potrzebny jest dla autobusów miejskich i do zjeżdżania  i wyjeżdżania na węzłach - tłumaczy Albricht. - A mamy tam przewidziane cztery węzły drogowe w stosunkowo niewielkich odległościach od siebie. Zawężanie drogi na odcinku paruset metrów byłoby bez sensu - dodaje.

Trasa długości 3,7 kilometra ma przebiegać częściowo w czterech tunelach. W dwa z nich wejdzie wszystkie sześć pasów. Nad nimi, na powierzchni, mają powstać tereny rekreacyjne.  Boiska, korty tenisowe, place zabaw. W dwóch kolejnych tunelach będą tylko po dwa pasy, bo te do skrętów i dla autobusów znajdą się nad tunelami.  

Skrzyżowania trasy z ul. Grota-Roweckiego, Kobierzyńską,  Zakopiańską i Turowicza mają być dwupoziomowe, bezkolizyjne. Ponadto planuje się budowę linii tramwajowej od istniejącej pętli w Kurdwanowie do torowiska na ul. Zakopiańskiej. Szyny mają zostać wbudowane w stoki okolicznych wzgórz. Unia Europejska daje na to dotację wynoszącą 100 mln zł.  

Budowę całej trasy szacuje się jednak na aż 1,3 mld zł. Miasto dla inwestycji powołało nową spółkę miejską, która zaciągnie kredyty, a ponadto ma załatwić dofinansowanie od rządu. Inwestycja planowana jest do wykonania w latach 2018-2021.

Później miasto ma przystąpić do budowy trasy Pychowickiej i Zwierzynieckiej, by domknąć III obwodnicę na zachodzie.

Źródło: Gazeta Krakowska

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

n
nieomylny
I dobrze niech ma 3 pasy! Nie dajcie sięmalkontentom! Zróbcie porządną drogę na przyszłość. Nie idźcie w lewackie jojczenie, samochodów przybędzie potrzeba nam dużych tras.
p
pozdro
Durnota i tyle, tramwaj powinien być pod Kampus UJ na Norymberskiej jak ma być wogóle. Po co komu na kurdwanów z Łagiewnik Tramwaj. Jak może dojechac do kurdwanowa z Płaszowa. 
m
mieszczuch
to co piszesz (pan/pani pisze - ale nie znam płci więc tak krócej) jest nieodpowiedzialne, bo widać że nie masz (aktualnej) wiedzy z zakresu inżynierii transportu, a promujesz nieprawdziwe stwierdzenia, które będą szkodliwe dla miasta w długiej perspektywie.

Budowanie infrastruktury drogowej na zapas jest złe, gdyż zostało naukowo udowodnione w ostatnim półwieczu, że drogi się zawsze prędzej czy później zapchają autami (nowe drogi zachęcają więcej osób do jeżdżenia) - zatem istotą jest zbudowanie niezbędnego minimum, a jeżeli chcemy likwidować korki - to trzeba ułatwiać mieszkańcom inne sposoby poruszania się niż samochodem. A nie "potrzeba nam dużych tras". Jak się zbuduje więcej tras, to więcej samochodów ostatecznie przybędzie. Aż koszt utrzymania dróg będzie tak wysoki, że zaczniemy je wyburzać (tak jak to powoli robią Amerykanie, po prawie stu latach lania asfaltu) - tylko że najpierw się wypstrykamy z całej kasy, która mogłaby zostać spożytkowana sensowniej.
l
lajk
co z kretynscy urzędnicy chcą zmniejszyć ilość pasów lub zawęzić drogę. wymienić ich z nazwiska. dla potomnych. niech ich wnuki się wstydzą za takie decyzję
g
gniewko_syn_ryba
Z rys. 5 wychodzi, że SP nr 40 przy Pszczelnej będzie wyburzona ?...
b
boooo
noi co z tego że 6 pasów, jak zrobią ją za 16 lat najwcześniej :)

 
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska