- Nie można tego tak zmienić, ale to będzie droga mająca tak naprawdę po dwa główne pasy ruchu w każdą stronę, a trzeci pas potrzebny jest dla autobusów miejskich i do zjeżdżania i wyjeżdżania na węzłach - tłumaczy Albricht. - A mamy tam przewidziane cztery węzły drogowe w stosunkowo niewielkich odległościach od siebie. Zawężanie drogi na odcinku paruset metrów byłoby bez sensu - dodaje.
Trasa długości 3,7 kilometra ma przebiegać częściowo w czterech tunelach. W dwa z nich wejdzie wszystkie sześć pasów. Nad nimi, na powierzchni, mają powstać tereny rekreacyjne. Boiska, korty tenisowe, place zabaw. W dwóch kolejnych tunelach będą tylko po dwa pasy, bo te do skrętów i dla autobusów znajdą się nad tunelami.
Skrzyżowania trasy z ul. Grota-Roweckiego, Kobierzyńską, Zakopiańską i Turowicza mają być dwupoziomowe, bezkolizyjne. Ponadto planuje się budowę linii tramwajowej od istniejącej pętli w Kurdwanowie do torowiska na ul. Zakopiańskiej. Szyny mają zostać wbudowane w stoki okolicznych wzgórz. Unia Europejska daje na to dotację wynoszącą 100 mln zł.
Budowę całej trasy szacuje się jednak na aż 1,3 mld zł. Miasto dla inwestycji powołało nową spółkę miejską, która zaciągnie kredyty, a ponadto ma załatwić dofinansowanie od rządu. Inwestycja planowana jest do wykonania w latach 2018-2021.
Później miasto ma przystąpić do budowy trasy Pychowickiej i Zwierzynieckiej, by domknąć III obwodnicę na zachodzie.
Źródło: Gazeta Krakowska