Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trwają ostatnie przygotowania do otwarcia pętli "Górka Narodowa" wraz z parkingiem park&ride na granicy Krakowa ZDJĘCIA

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Wideo
od 16 lat
W poniedziałek, 8 stycznia, ma zostać uruchomiony dworzec przesiadkowy „Górka Narodowa P+R”. W jego skład wchodzi pętla tramwajowa i przystanki autobusowe. Niedługo później ma zostać oddany do użytku kierowcom parking park&ride. Przejdź do GALERII, by zobaczyć jak nowy obiekt prezentuje się tuż przed otwarciem.

- Trwają ostatnie przygotowania do uruchomienia pętli „Górka Narodowa P+R”. Tramwaje, autobusy i pasażerowie pojawią się tam 8 stycznia. Kilka dni później zostanie otwarty parking dla samochodów - informują w krakowskim magistracie.

Przypomnijmy, że w poniedziałek, 8 stycznia, uruchomiony zostanie dworzec przesiadkowy „Górka Narodowa P+R”. Do nowej pętli będzie można dojechać tramwajami linii nr 18, 50 i 69, a z terminala autobusowego będą korzystać linie nr 217, 247, 257, 277, 280 i 503. Dodatkowo węzeł będzie obsługiwany przez linie nr 307 i 917.

Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie informuje, że uruchomienie parkingu park&ride znajdującego się przy pętli planowane jest 12 stycznia. Na dwóch poziomach będzie tam ok. 460 miejsc postojowych, w tym wydzielone miejsca dla osób z niepełnosprawnościami i do ładowania samochodów elektrycznych.

Wraz z uruchomieniem zintegrowanego węzła przesiadkowego otwarty będzie także dojazd od strony rozbudowanej al. 29 Listopada, a także od nowego odcinka ulicy Papierni Prądnickich.

Parking przy Centrum Muzyki w Cichym Kąciku w Krakowie.

W Krakowie otwarto nowy parking przy Błoniach. Operator zach...

Przypomnijmy, że linia tramwajowa do Górki Narodowej została otwarta na początku września ubiegłego roku, ale pasażerowie nie dojeżdżali jeszcze do końcowej pętli.

Budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (etap III) na odcinku Krowodrza Górka – Górka Narodowa wraz z towarzyszącą infrastrukturą rozpoczęła się w lipcu 2020 roku. W pierwszym roku wykonawca – firma Intercor – skupiał się głównie na robotach związanych z budową i przebudową instalacji podziemnych. Inwestycja prowadzona była w mocno zurbanizowanym obszarze, a długość samej linii tramwajowej to 5,5 km. Wymienione zostały wszystkie możliwe sieci podziemne.

W ramach inwestycji powstał m.in. tunel drogowy w ciągu ul. Opolskiej, nad którym poprowadzono torowisko tramwajowe.

Powstały też liczne inne konstrukcje inżynierskie: układ estakad nad potokiem Sudół, most nad rzeką Białucha, przepust nad potokiem Bibiczanka, wiadukt kolejowy na linii nr 95 pomiędzy ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej a ul. Bociana i specjalna konstrukcja betonowa, tzw. wanna na Górce Narodowej.

Powstały też parkingi park&ride przy pętli Krowodrza Górka i ul. Pachońskiego.

Nowe paliwo E10: Sprawdź, które auta mogą z niego korzystać

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska