https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tunel pod Luboniem Małym na nowej zakopiance będzie gotowy pod koniec roku. Sprawdzamy, ile zostało do zrobienia. Zdjęcia z lotu ptaka

Budowa tunelu na nowej zakopiance. Sprawdzamy, ile zostało do zrobienia
Budowa tunelu na nowej zakopiance. Sprawdzamy, ile zostało do zrobienia GDDKiA
30 czerwca minął termin oddania tunelu drogowego budowanego w ciągu nowej zakopianki. To kolejne opóźnienie włoskiego wykonawcy Astaldi - planowo bowiem tunel pod górą Luboń Mały miał być gotowy w lutym 2022 roku. - Wykonawca, według naszych informacji, mobilizuje siły, by nadrobić opóźnienia – informowała "Gazetę Krakowską" Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA. Najpewniej jednak tunelem pojedziemy dopiero pod koniec roku. Tymczasem sprawdzamy, jak dużo zostało jeszcze do zrobienia. Zobaczcie najświeższe zdjęcia z placu budowy.

Tunel na nowej zakopiance. Aktualne zdjęcia z lotu ptaka

Nowa zakopianka. Kiedy pojedziemy tunelem?

- Przewidujemy, że tunel zostanie oddany do ruchu w IV kwartale 2022 r. - informuje "Gazetę Krakowską" Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Jak wskazuje GDDKiA, postęp prac na budowie nowej zakopianki wynosi 84,1 proc. (29 czerwca było to 76,84 proc.).

  • prace przy wyposażaniu technicznym tunelu są na ukończeniu;
  • w prawej nitce tunelu jest już położona górna warstwa nawierzchni bitumicznej i trwa sprzątanie;
  • w lewej nitce tunelu trwa jeszcze układanie nawierzchni (prace mają potrwać do lipca);
  • wciąż trwają roboty przed portalami, więcej pracy jest przed portalem południowym.

Więcej informacji znajdziecie w materiale poniżej.

GDDKiA szuka firmy, która zajmie się zarządzaniem tunelem pod Luboniem Małym

- Ogłosiliśmy przetarg na kompleksowe utrzymanie systemów bezpieczeństwa i urządzeń obsługi tunelu pod Luboniem Małym, w ciągu S7 wraz z obsługą Centrum Zarządzania Tunelem. Obsługa Centrum będzie całodobowa - informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Do zadań firmy, która wygra przetarg, będzie należało bieżące utrzymanie w zakresie konserwacji, eksploatacji i serwisowania urządzeń i systemów infrastruktury tunelu, które są zamontowane zarówno w tunelu, jak i przynależnych budynkach: dwóch stacji transformatorowych i dwóch stacji wentylatorowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska