Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Nowy komisariat powstał od podstaw - to dwukondygnacyjny budynek administracyjno-biurowy, zagospodarowany został także przyległy do niego teren. Zaprojektowana powierzchnia użytkowa to ponad 350 metrów kwadratowych, obiekt jest w pełni przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych.
Umowa z wykonawcą została podpisana w październiku 2019 roku. Wówczas komendantem wojewódzkim policji był Krzysztof Pobuta. Przyjechał do Uścia, by wziąć udział w oficjalnym zawarciu tejże umowy. Podkreślał: od szeregu lat realizujemy program, który ma zbliżyć policję do obywateli. Opiera się on na trzech filarach. To nowa rola dzielnicowego, krajowa mapa zagrożeń i odtwarzanie posterunków.
- W przypadku Uścia Gorlickiego nie mamy do czynienia z nowym posterunkiem, ale warunki, w jakich pracują tu policjanci, są dalekie od oczekiwań, choć można by tu użyć znacznie ostrzejszego określenia – zaznaczył podczas spotkania.
Budynek, w którym pracowali policjanci z uściańskiego posterunku, pochodził z roku 1974. Pierwotnie był to po prostu dom, który został zaadoptowany na potrzeby policji. Kilka prób dostosowania go do potrzeb funkcjonariuszy spełzło na niczym. Potrzebne były inne rozwiązania. Stąd decyzja, by budować od podstaw. Docelowo będzie tu mogło pracować 18 funkcjonariuszy. Będą to zarówno dzielnicowi, jak i służby patrolowe i pion kryminalny. W założeniach to optymalne rozwiązanie, by w takich rejonach, jak uściański, a więc turystycznych, zapewnić bezpieczeństwo mieszkańców i przyjezdnych
Przedsięwzięcie jest realizowane dzięki wsparciu ze strony posłanki. Barbary Bartuś, starań kierownictwa małopolskiej policji oraz wsparcia władz samorządowych gminy Uście Gorlickie. Wartość inwestycji sięgająca niemal pięciu milionów złotych sfinansowana zostanie właśnie z Programu Modernizacji Policji.
FLESZ - Bezpieczeństwo nad wodą. To musisz wiedzieć!
