Także podczas postoju jego działanie o jest ograniczone, co zapewnia zmniejszenie hałasu i zerową emisję spalin. Pasażerowie na pewno docenią szerokie drzwi, które łagodnie się zamykają i sprzyjają oszczędności paliwa. W autobusie funkcjonuje także system odzyskiwana i magazynowania energii, wyzwalanej podczas hamowania.Autobus ten ma długość 12 m i waży ok. 20 ton. Jednorazowo może pomieścić 90 pasażerów.
Pojazd jest wyposażony w klimatyzację. Autobus hybrydowy Volvo zużywa o ok. 39 proc. mniej paliwa od pojazdów wyposażonych w standardowe silniki. To kolejny test autobusu jaki przeprowadza MPK. W styczniu i lutym w Krakowie testowane były autobusy elektryczne.
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+