https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Krakowie trwa testowanie nowego autobusu hybrydowego

(mst)
Do 18 czerwca pasażerów będzie woził autobus hybrydowy Volvo 7700 Hybrid. Możecie go spotkać na trasie linii 130 (Azory-Dworzec Główny Zachód). Autobus ma silnik spalinowy, ale zasilany jest także elektrycznie. Dzięki technologii hybrydowej autobus Volvo rusza z przystanków bezgłośnie, bez użycia silnika spalinowego.

Także podczas postoju jego działanie o jest ograniczone, co zapewnia zmniejszenie hałasu i zerową emisję spalin. Pasażerowie na pewno docenią szerokie drzwi, które łagodnie się zamykają i sprzyjają oszczędności paliwa. W autobusie funkcjonuje także system odzyskiwana i magazynowania energii, wyzwalanej podczas hamowania.Autobus ten ma długość 12 m i waży ok. 20 ton. Jednorazowo może pomieścić 90 pasażerów.

Pojazd jest wyposażony w klimatyzację. Autobus hybrydowy Volvo zużywa o ok. 39 proc. mniej paliwa od pojazdów wyposażonych w standardowe silniki. To kolejny test autobusu jaki przeprowadza MPK. W styczniu i lutym w Krakowie testowane były autobusy elektryczne.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

@m-a
Krakusie czy wyobrażasz sobie metropolię bez transportu szynowego ? Chyba jeszcze gdzieś w Indiach jest tak jeszcze . Autobus nie zastąpi tramwaju. Tramwaj można zastąpić jedynie metrem lub koleją. Żeby zastąpić tramwaje takimi autobusikami potrzeba byłoby takich kilka tysięcy w Krakowie. Autobusy o napędzie elektrycznym mają wiele wad , jedną najgorszą dotychczas nie rozwiązaną jest sterta zużytych baterii i akumulatorów ,które są ogromnym zagrożeniem dla środowiska.
d
ds
na GK same cieniasy zapraszam na dziennikpolski24.pl
C
Czytelnik
Autobus ma silnik spalinowa; Autobus ten ma długość 12 mi. Kto to pisze?
s
spokojny krakus
Bardzo dobry kierunek t.z. napęd elektryczny.
Mam nadzieje że z czasem takie autobusy zastąpią tramwaje,
które ze względu na awarie trakcji i torowisk często zawodzą.
r
rutyty
Kolega Popiela ma racje bo ja mam rozrusznik serca i nie moge uzywac kuchenki mikrofalowej bo w niej kreci sie magnes ktory grzeje jedzenie a taki magnes zatrzymuje rozrusznik serca. Taki sam magnes tylko wiekszy jest w autobusie hybrydowym i on wytwarza cieplo ktore poznej jest zamieniane na energie kinetyczna w autobusie w tym silniku hybrydowym. To wlasnie ta energia powoduje ze autobus sie porusza do przodu.
Silnik hybrydowy to po prostu jeden duzy magnes ktory sie kreci dookola i wszystko romagnesowywuje wiec trzeba uwazac jak sie ma wszczepione urzadzenia na prad. Nie wiem jak to dziala na ludzi ktorzy maja sztuczne biodra z metalu bo byc moze taki magnes bedzie ich przyciagal i oni nie beda mogli wstac z siedzenia na przystanku.
Q
Qbus
To jest napęd HYBRYDOWY a nie ELEKTRYCZNY. Zapoznaj się z zasadą działania tego typu napędów i z różnica pomiędzy napędem elektrycznym a spalinowo-elektrycznym. Co do rozrusznika... Nawet nie podejmuję się komentarza. Ciemnogród!
m
marek popiela
Taki autobus bedzie bardzo niebezpieczny bo wszyscy beda pod niego wpadali a to dlatego ze nikt nie bedzie slyszal jak jedzie tak po cichu i ludzie beda pod niego wchodzili bo nikt sie go nie bedzie spodziewal. Poza tym jako hybryda to on ma pod podloga baterie z olowiu ktore powoduja ze jak do srodka ktos wejdzie kto ma rozrusznik serca to mu ten rozrusznik sie zatrzyma bo baterie go rozmagnesuja. Ale nie zdarzy sie to od razu tylko po dwuch przystankach i nieraz bedzie tak ze ktos siadzie i umrze po chwili bo mu wysiadzie rozrusznik w tym autobusie. Dlatego przy drzwiach ten autobus powinien miec przyklejona kartke papieru z ostrzezeniem napisanym czerwonym dlugopisem zeby do niego nie wsiadali ci z rozrusznikiem serca.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska