Nocne prace
Przęsło kładki zostało przywiezione na teren budowy już miesiąc temu, gdzie czekało na montaż. Ten element waży 30,4 tony, ma 47 m długości i 3,2 m szerokości.
- Żeby zamontować przęsło musieliśmy całkowicie zamknąć ruch między węzłami Modlniczka i Modlnica. Operację zaczęliśmy o 23:00 Przęsło zostało ustawione na wcześniej wybudowanych podporach. Prace przebiegały sprawnie i o 23:40 mogliśmy ponownie otworzyć ten odcinek IV obwodnicy Krakowa dla samochodów - mówi Kacper Michna, rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA.
Kładka dla pieszych i rowerzystów
Mieszkańcy gminy Wielka Wieś przechodzący między ul. Wiązową i Św. Wojciecha w Modlnicy korzystają dziś z dwóch przejść dla pieszych, umieszczonych na zjazdach łączących ul. Częstochowską z północną obwodnicą Krakowa. Pobliski fragment IV obwodnicy Krakowa między węzłami Modlnica i Modlniczka to droga krajowa nr 94. W przyszłości ta trasa stanie się częścią S52.
Zgodnie z przepisami na drogach ekspresowych i prowadzących do nich łącznicach nie może być przejść dla pieszych. S52 będzie się łączyła z ul. Częstochowską właśnie na węźle Modlnica. Na nowych łącznicach nie będą mogli poruszać się piesi.
- Dlatego też chcąc zachować możliwość przejścia pieszych i przejazdu rowerzystów budujemy ok. 400 m na zachód od ul. Częstochowskiej kładkę. Kładka będzie miała 70 m długości i 4 m szerokości. Planowany termin zakończenia budowy to listopad - dodaje Kacper Michna.
