Będą utrudnienia
Jak zapowiada wykonawca linii KST III do Górki Narodowej, od 8 do 10 maja będą prowadzone prace polegające na układaniu ostatniej warstwy asfaltu na ulicy Opolskiej. Na ten czas pojawią się zwężenia po zachodniej i po wschodniej stronie budowanego tunelu. Prace mają być wykonywane w nocy.
- Od 8 maja od godz. 20.00 do 9 maja do godz. 5.00 zwężona będzie do jednego pasa jezdnia po północnej stronie ul. Opolskiej. Utrudnienia pojawią się zarówno w rejonie ul. Pleszowskiej, jak i po stronie kładki dla pieszych nad Opolską - informuje Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Z kolei od 9 maja od godz. 20.00 do 10 maja do godz. 5.00 roboty przeniosą się na jezdnię południową. Zwężenia będą wprowadzone po zachodniej i po wschodniej stronie tunelu.
Zmiany na ul. Zielińskiej
- W okresie od 4 maja od godz. 4.00 do 6 maja do godz. 4.00 wykonawca linii KST III do Górki Narodowej będzie wykonywał roboty bitumiczne na ul. Zielińskiej. Spowoduje to utrudnienia w ruchu spowodowane zamknięciem poszczególnych pasów. Na ul. Zielińskiej wprowadzony będzie ruch jednokierunkowy - informuje ZIM.
Ruch jednokierunkowy zostanie wprowadzony w ciągu ulic Zielińskiej, Pachońskiego do Białoprądnickiej.
Tymczasowa organizacja ruchu wpłynie na niewielką korektę tras linii autobusowych miejskich i aglomeracyjnych.
Jedna z największych inwestycji w Krakowie
Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej to przede wszystkim ułożenie podwójnego toru na odcinku o długości około 5,5 km, a także przebudowa pętli Krowodrza Górka i stworzenie nowej na Górce Narodowej. Inwestycja obejmuje także 7 różnych obiektów inżynierskich, które pozwolą na szybki przejazd tramwajów do północnych dzielnic Krakowa.
Jednym z nich jest tunel wzdłuż ul. Opolskiej, którego długość wyniesie ok. 100 m, a szerokość ok. 23 m. Włącznie z najazdami po stronie wschodniej i zachodniej, całkowita długość będzie miała ok. 414 m. Różnica docelowa poziomów pomiędzy jezdniami Trasy Wolbromskiej (poziom „0”) i jezdniami w tunelu wyniesie się ok. 7,5 metrów. Dzięki temu "schowaniu" ruchu samochodowego pod ziemię, komunikacja tramwajowa będzie mogła sprawnie przecinać ruchliwą arterię, bez blokowania ruchu tranzytowego na kierunku wschód-zachód.
Oprócz tunelu w ciągu ul. Opolskiej powstają też m.in. estakady nad doliną potoku Sudoł – tramwajowo-drogowa i drogowa, które pozwolą przenieść ruch w kierunku północnym ponad ul. Nad Sudołem.
W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach park&ride.
Budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej, to jedna z największych inwestycji w Krakowie, która ma odmieć północą część miasta. Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020. Termin rozliczenia zadań realizowanych w ramach tej perspektywy finansowej to 2023 rok.
Również i na ten sam rok jest planowane zakończenie realizacji tramwajowej inwestycji na północy miasta.
- Wędkarstwo to nie hobby, to styl życia! Najlepsze memy o wędkarzach
- Zrujnowany Kazimierz, szare Stare Miasto. Pamiętacie jeszcze taki Kraków?
- Góralskie królestwo Marty i Dawida Kubackich. W Szaflarach zbudowali piękny dom
- Te ZNAKI ZODIAKU będą obrzydliwie BOGATE
- Jakie linie tramwajowe planowane są w Krakowie w najbliższych latach? LISTA
Wyjazd na Majówkę może być dwukrotnie droższy niż w zeszłym roku
