To oznacza, że autobusy elektryczne będą kierowane już na kilkanaście linii obsługiwanych przez MPK SA w Krakowie. Te zmiany to efekt nie tylko cały czas zwiększającej się floty autobusów zeroemisyjnych, ale także inwestycji krakowskiego przewoźnika w nowe stacje do szybkiego ładowania baterii.
Takie ładowarki na razie testowo zaczęły funkcjonować w dwóch nowych miejscach – na pętli Piaski Nowe oraz na pętli przy ul. Stojałowskiego w Kurdwanowie.
Obecnie autobusy elektryczne MPK mogą się ładować w sumie w ośmiu lokalizacjach w różnych punktach miasta (krakowski przewoźnik dysponuje 14 szybkimi ładowarkami). W przyszłym roku dołączy do nich kolejna ładowarka w rejonie pętli Rżąka.
Poza punktami do ładowania w tym roku zwiększy się także liczba autobusów elektrycznych. Krakowski przewoźnik prowadzi obecnie odbiory 22 pojazdów (18 autobusów przegubowych marki Solaris oraz 4 autobusy o długości 12 m marki Irizar). Po finalizacji tego kontraktu Kraków będzie miał 121 autobusów elektrycznych, które będą stanowić 19% proc. całej floty MPK w Krakowie.
Paweł Szrot: agresja hybrydowa przeciwko Europie trwa

- Klimat jak w Dolomitach lub Alpach tuż przy granicy z Małopolską! Zachwyca jesienią
- 10 najpiękniejszych tatrzańskich szlaków jesienią. Tutaj warto iść na wycieczkę
- Tak mieszkają Sławomir i Kajra. To ich urocze gniazdko w Małopolsce
- Wzory i pomysły na jesienne paznokcie. Zobacz inspiracje!
- Jesień w Chorwacji poza sezonem. Dlaczego warto się tam wybrać? TOP 5 powodów!
- Zamek w Muszynie jeszcze zamknięty, a już kusi turystów. Tak wygląda w środku