FLESZ - Zmiana pracy, a pandemia

- Na stacji Kraków Płaszów zakończyło się wzmacnianie podłoża pod torami kolejowymi. Dzięki tym dodatkowym pracom wykonawca mógł przystąpić do układania torowiska. Obecnie budowane są tory i rozjazdy po wschodniej stronie stacji. Wykonawcy równolegle pracują przy peronach i przejściu podziemnym. Ten etap modernizacji zakończy się w październiku. Wtedy planowane jest uruchomienie nowego systemu sterowania ruchem pociągów, a wykonawca przystąpi do modernizacji peronu numer 1, który obecnie służy podróżnym. Docelowo stacja będzie się składać z 4 peronów. Powiększone i wyposażone w windy będzie przejście podziemne - informuje Piotr Hamarnik z PKP PLK.
Modernizacja stacji Kraków Płaszów miała zakończyć się jednak w 2021 roku, ale stanie się to - jak wynika z ostatnich zapowiedzi kolejarzy - najwcześniej na przełomie 2022 i 2023 roku. Wśród przyczyn opóźnień prac na stacji i wokół niej, kolejarze wymieniają m.in. konieczność dodatkowego wzmocnienia gruntu itd.
- Zmiany w harmonogramie inwestycji na stacji Kraków Płaszów wynikają z szerokiego zakresu prac dodatkowych, który nie był ujęty w pierwotnym zamówieniu. Chodzi choćby o wzmacnianie gruntu (w nawierzchnię pod torami prowadzącymi do stacji wbijanych jest ok. 3000 pali, o długości do 5 metrów), a także dodatkowe prace przy wiadukcie kolejowym na terenie stacji (długi obiekt, którym prowadzony jest ciepłociąg). Prace dodatkowe o których piszę należało zaprojektować i uzgodnić - podkreślali niedawno na naszych łamach przedstawiciele PKP PLK.
Przejdź do galerii zdjęć i zobacz, jak przebiegają prace w Płaszowie.
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- W tych znakach zodiaku łatwo się zakochać
- Mistrzostwa Europy w piłce nożnej EURO 2020
- Oto finalistki Miss Małopolski i Miss Małopolski Nastolatek
- Drapacze chmur i 100 tysięcy mieszkańców. Tak ma wyglądać nowa dzielnica Krakowa
- Kraków. Najlepsi z najlepszych mistrzów parkowania. Przeszli samych siebie!