https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wielka metamorfoza stacji Kraków Płaszów. Kiedy koniec prac? [ZDJĘCIA]

Aneta Żurek
Trwa modernizacja stacji Kraków Płaszów
Trwa modernizacja stacji Kraków Płaszów Aneta Żurek
Trwa wielka modernizacja stacji Kraków Płaszów. Powstają nowe, zadaszone perony. Wyremontowane i powiększone zostanie również prowadzące na nie przejście podziemne. Prace prowadzone są w ramach wielkiej - wartej ok. miliard złotych - inwestycji, której głównym elementem jest dobudowa dodatkowych dwóch torów dla szybkiej kolei aglomeracyjnej m.in. na odcinku od stacji Kraków Główny właśnie do stacji Kraków Płaszów.

FLESZ - Zmiana pracy, a pandemia

od 16 lat

- Na stacji Kraków Płaszów zakończyło się wzmacnianie podłoża pod torami kolejowymi. Dzięki tym dodatkowym pracom wykonawca mógł przystąpić do układania torowiska. Obecnie budowane są tory i rozjazdy po wschodniej stronie stacji. Wykonawcy równolegle pracują przy peronach i przejściu podziemnym. Ten etap modernizacji zakończy się w październiku. Wtedy planowane jest uruchomienie nowego systemu sterowania ruchem pociągów, a wykonawca przystąpi do modernizacji peronu numer 1, który obecnie służy podróżnym. Docelowo stacja będzie się składać z 4 peronów. Powiększone i wyposażone w windy będzie przejście podziemne - informuje Piotr Hamarnik z PKP PLK.

Modernizacja stacji Kraków Płaszów miała zakończyć się jednak w 2021 roku, ale stanie się to - jak wynika z ostatnich zapowiedzi kolejarzy - najwcześniej na przełomie 2022 i 2023 roku. Wśród przyczyn opóźnień prac na stacji i wokół niej, kolejarze wymieniają m.in. konieczność dodatkowego wzmocnienia gruntu itd.

- Zmiany w harmonogramie inwestycji na stacji Kraków Płaszów wynikają z szerokiego zakresu prac dodatkowych, który nie był ujęty w pierwotnym zamówieniu. Chodzi choćby o wzmacnianie gruntu (w nawierzchnię pod torami prowadzącymi do stacji wbijanych jest ok. 3000 pali, o długości do 5 metrów), a także dodatkowe prace przy wiadukcie kolejowym na terenie stacji (długi obiekt, którym prowadzony jest ciepłociąg). Prace dodatkowe o których piszę należało zaprojektować i uzgodnić - podkreślali niedawno na naszych łamach przedstawiciele PKP PLK.

Przejdź do galerii zdjęć i zobacz, jak przebiegają prace w Płaszowie.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Tia, a na pobliskich przystankach pociągi lokalne mają w najleps,ym razie po kilkanaście minut planowych przestojów. I tak już od 3 lat co najmniej

P
Putin

Bo nie chodzi o to by złapać króliczka ale by gonić go !!!!

E
Ewa
2 lipca, 18:55, Richard:

Jak przejeżdżam tamtędy o 8.00 rano to jeszcze nikt tam nie pracuje. Wracam o 15.00 już ich nie ma ... byłem raz w południe to się czterech opierało o łopatę... jak tak to będzie wyglądało to my się końca tych robót nie doczekamy.

Rychu ma rację!! Na żadnym zdjęciu nie widać pracowników. Wszystko rozgrzebane. Może mieli sieste?! Albo przez upał puścili ich godzinę wcześniej do domu!!

R
Richard

Jak przejeżdżam tamtędy o 8.00 rano to jeszcze nikt tam nie pracuje. Wracam o 15.00 już ich nie ma ... byłem raz w południe to się czterech opierało o łopatę... jak tak to będzie wyglądało to my się końca tych robót nie doczekamy.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska