Nikt, kto przechodzić będzie dzisiaj obok Kraków Areny, nie przeoczy faktu, że gra tam "Biała Gwiazda". Gospodarze wydarzenia dostali bowiem możliwość wykorzystania tzw. ekranu LED na elewacji, opasującego zewnętrzną konstrukcję hali. I zamierzają wykorzystać tę możliwość do promocji klubu.
Zarząd TS Wisła zaapelował też do kibiców, by podczas meczu zachowywali się kulturalnie i przestrzegali regulaminu obiektu. A ten zakłada m. in. zajmowanie miejsc w przypisanych sektorach zgodnie z biletem.
- Wierzymy, iż w wypełnionej po brzegi hali Kraków Areny wspólnie stworzymy niezapomniane widowisko - podkreślają w swoim apelu władze Wisły.
Mecz mistrzyń Polski z mistrzem Euroligi z Turcji oglądać ma rekordowa liczba widzów - aż 13 tysięcy. To oczywiste, że taką liczbę kibiców przyciągnęła na to wydarzenie nie tylko perspektywa zobaczenia koszykarskich gwiazd. W końcu kilka tygodni temu gościły już przy Reymonta większe nazwiska, zawodniczki UMMC Jekaterynburg. Jednak wciąż przyciąga perspektywa zobaczenia od środka nowoczesnej hali przy ul. Lema. Poza tym mecz koszykarski w takiej arenie będzie miał w sobie atmosferę widowiska WNBA. Na spotkania koszykarskie za oceanem chodzą tysiące ludzi przede wszystkim dlatego, że jest to modne. Nie chodzi tylko o sport.
- W USA na mecze koszykarek chodzi średnio dużo więcej kibiców, niż w Europie - przyznaje Farhiya Abdi, koszykarka Wisły Can-Pack i Los Angeles Sparks. - Trochę inaczej wygląda też sama organizacja takiego wydarzenia. Na przykład konferansjer jest najczęściej bardzo aktywny, zabawia ludzi w trakcie meczu, zaprasza kibiców w przerwie na parkiet.
Ważna jest cała otoczka wokół meczu. - Często na spotkania WNBA przychodzą celebryci, znani aktorzy z Hollywood czy po prostu gracze NBA. To sprawia, że frekwencja dodatkowo się podnosi, bo kibice chcą nie tylko zobaczyć mecz, ale też sławnych ludzi. Konferansjer robi z nimi wywiady w trakcie meczu, pokazują to na wielkim telebimie - tłumaczy Abdi.
Sama miała okazję rok temu grać przy widowni rekordowej, jak na warunki słowackie. W Koszycach na meczach Euroligi z UMMC i Tango Bourges była podobna mobilizacja jak w Krakowie. Abdi i koleżanki wspierało wówczas 8 tysięcy ludzi. W Krakowie fani Wisły przebiją jednak to osiągnięcie i to znacznie. - To świetna promocja dla całej kobiecej koszykówki. Można w ten sposób pokazać światu, że jest ona popularna również w Europie - uważa.
Prezes PZKosz Grzegorz Bachański wręczy specjalne nagrody dla reprezentantek Polski. Przed spotkaniem ma się również odbyć uroczystość ślubowania młodych zawodników Akademii Piłkarskiej Wisła.
Zobacz najświeższe newsy wideo z kraju i ze świata
"Gazeta Krakowska" na Youtubie, Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!