To już kolejny raz jak PKP zawiesza połączenia kolejowe z Zakopanem poza sezonem turystycznym. Po zawieszeni kursów pociągów rozpocznie się kolejny etap prac między Suchą Beskidzką a Chabówką i Zakopanem.
- Roboty w tej fazie - przewidzianej do grudnia, będą prowadzone głównie w Osielcu, Chabówce, w Skawie oraz na szlaku Szaflary – Biały Dunajec i na stacji Zakopane. Efektem dalszych prac będą kolejne przebudowane stacje, tj. Osielec, Chabówka, Skawa oraz przystanek Szaflary Wieś. Pasażerowie zyskają dostępniejsze, lepiej przygotowane do podróży perony. Prace obejmują również przebudowę torów, sieci trakcyjnej na stacjach, przepustów oraz przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem. Poprawi się sprawność kolejowej zakopianki, wzrośnie poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej – Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.
Od czwartku na odcinku Kraków – Zakopane będzie zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi Intercity. Za składy Polregio pojadą autobusy na odcinku Sucha Beskidzka – Zakopane.
- Celem inwestycji na trasie Kraków – Zakopane jest skrócenie czasu podróży pociągiem do stolicy Tatr, zwiększenie dostępności do kolei i komfortu pasażerów oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Szacowany czas jazdy po zakończeniu inwestycji wyniesie nieco ponad 2 godziny – dodaje Dorota Szalacha.
Modernizacja kolejowej zakopianki ma zakończyć się pod koniec 2023 roku. Wszystkie prace będą kosztowały łącznie 1,1 mld zł.
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- "Bangladesz" na Siwej Polanie. Buda za budą, pamiątki, kiełbaski i lane piwo
- To był kiedyś legendarny budynek na Krupówkach. Dziś w budynku hula wiatr
- Tatry. Legendarny Mnich - marzenie turystów i taterników [NIESAMOWITE ZDJĘCIA]
- Jak wyglądało Zakopane 30 lat temu i jak wygląda teraz? Miasto bardzo się zmieniło
- Tatry. Remonty szlaków idą pełną parą. To ciężka ręczna robota [ZDJĘCIA]
