W 2007 roku urząd marszałkowski opracował studium dla szybkiej kolei aglomeracyjnej. Wynika z niego, że potrzeba 700 mln zł na modernizację lini kolejowych, zakup 18 szynobusów oraz budowę 29 nowych przystanków. Kwota nie wydaje się duża, skoro inwestycję ma wspólnie finansować samorząd gminy, województwa i PKP. Szacunkowe obliczenia nie zawierają jednak budowy węzłów przesiadkowych i parkingów.
Dla sprawnego funkcjonowania SKA potrzebna jest też łącznica na południu Krakowa, by pociągi jadące od Skawiny nie musiały przejeżdżać przez Kraków-Płaszów. Konieczna będzie też dobudowa drugiej pary torów na śródmiejskim odcinku magistrali i budowa stacji i parkingu w nasypie przy Hali Targowej. Te inwestycje to jednak kolejne setki milionów złotych.
Na razie mamy tylko zalążek SKA - połączenie szynobusem do Balic. Gmina dzięki programowi unijnemu Via Regia tworzy koncepcję budowy czterech nowych przystanków i bada zainteresowanie mieszkańców taką koleją. Równocześnie PKP szykuje się do modernizacji połączenia do Balic, Wieliczki i Bochni oraz rewitalizacji linii do Skawiny na odcinku Kraków Bonarka - Kraków Swoszowice.
Wybierz małopolską miss internetu. Zobacz zdjęcia**pięknych dziewczyn!Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Postrzelił osobę w Rabce, grozi mu 10 lat więzienia Maciej Szumowski stał się legendą. Idź jego drogą.**Wejdź na szumowski.eu
