Wystartowała budowa mostu w Borusowej [ZDJĘCIA]

Artur Gawle
Symbolicznym wbiciem łopaty zainaugurowano budowę nowego mostu, łączącego województwa małopolskie i świętokrzyskie. Zakończenie inwestycji planowane jest na listopad 2020.

Most przez Wisłę w Borusowej na drodze wojewódzkiej nr 973 będzie mieć 677 metrów długości, jezdnię o szerokości 7 metrów i dwa pasy ruchu. Wzdłuż mostu powstaną chodniki i ścieżka rowerowa. Inwestycja zastąpi przeprawę promową, która łączy Borusową z Nowym Korczynem i ułatwi komunikację województwa małopolskiego i świętokrzyskiego.

Inwestycja pochłonie ponad 53 mln złotych, z czego 27 mln to środki, które przekaże Województwo Małopolskie. Zgodnie z planem, pierwsi kierowcy będą mogli skorzystać z przeprawy pod koniec 2020 roku.

- Najlepszym dowodem na to, jak potrzebna jest ta inwestycja, jest ogromne zainteresowanie mieszkańców gminy Gręboszów i Nowego Korczyna, którzy tak licznie uczestniczyli w dzisiejszym wydarzeniu - podkreślał wicemarszałek Małopolski Łukasz Smółka.

Po wybudowaniu mostu skróceniu ulegnie przejazd od Tarnowa w stronę Buska, Kielc i Warszawy. Z kolei dla mieszkańcy Świętokrzyskiego zyskają lepsze połączenie z autostradą A4 i strefą aktywności gospodarczej w okolicy Tarnowa.

ZOBACZ KONIECZNIE

FLESZ: Uwaga kierowcy! Są kolejne nowe znaki

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kierowca UE

Znów bezmyślność władzy

Powinny tutaj być CZTERY A NIE DWA PASY pasy jak na autostradzie bo to będzie kiedyś eksresówka z Warszawy przez Kielce- Brzeskio -Nowy Sącz na Słowacje do Preszowa i Koszyc na południa Europy

Już 100 lat temu Niemcy budowali mosty nad przyszłą autostradą do Wrocławia na cztery pasy To jest mądrość

E
Ed
Wreszcie, bo to był wstyd ze przez dziesięciolecia używany był prom jak w krajach trzeciego świata.A przy okazji ta inwestycja powinna także być przystosowana dla kolei planowanej do połączenia CPK z Tarnowem .Ale znów ktoś zawalił wiec będziemy budować jeszcze jeden most? To tak jak zwykle po polsku zaprojektowane przez bezmozgpwcow.
J
Jan
A bedzie miejsce na pociag bo ponoc mialo byc
Dodaj ogłoszenie