https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Z Brzeznej do Sącza trasą nad Dunajcem

Wojciech Chmura
Z ronda w Brzeznej ma prowadzić po wale odcinek obwodnicy Podegrodzia do mostu heleńskiego
Z ronda w Brzeznej ma prowadzić po wale odcinek obwodnicy Podegrodzia do mostu heleńskiego Wojciech Chmura
W strategię rozwoju Małopolski na lata 2014-2020 wpisany został szlak komunikacyjny z Nowego Targu przez Krościenko, Nowy Sącz do Gorlic. Jej sądecki fragment może przebiegać po wale Dunajca: od ronda w Brzeznej w kierunku mostu heleńskiego.

- To bardzo prawdopodobne. Na ukończeniu jest opracowanie drogowców do wojewódzkiego planu zagospodarowania przestrzennego, gdzie ten i inne główne szlaki komunikacyjne zostały ujęte - powiedział wczoraj "Krakowskiej" wicemarszałek Roman Ciepiela.

- Znam bardzo dobrze przebieg obwodnicy Podegrodzia i Stadeł. Tendencja jest taka, by przy projektowaniu dróg brać pod uwagę istniejące trasy, a tam, gdzie można, poszerzać i upraszczać przebieg.

Rondo w Brzeznej zamyka w tej chwili obwodnicę Podegrodzia i Stadeł. Stąd do ronda w Biczycach Dolnych ma prowadzić planowana obwodnica zachodnia Nowego Sącza. Ta jednak odejdzie od wałów Dunajca na północny zachód.

- Projektowany szlak drogowy od Krościenka do Gorlic jest dla nas bardzo ważny, stanowi alternatywę dla drogi na Nowy Sącz, gdybyśmy nie zdążyli z budową zachodniej obwodnicy - wyjaśnia Małgorzata Gromala, wójt Podegrodzia.

Kluczowa decyzja środowiskowa dla obwodnicy zachodniej jest po wszystkich wymaganych poprawkach wyłożona do wiadomości publicznej.

- Jeśli nie zostanie zaskarżona, to ma rygor natychmiastowej wykonalnści - dodaje marszałek Ciepiela. Przebieg drogi po wale nad Dunajcem w kierunku Sącza był postulowany od dawna przez mieszkańców jako tańszy i bezkolizyjny.

Z ronda w Brzeznej ma prowadzić po wale odcinek obwodnicy Podegrodzia do mostu heleńskiego

Dwa "ringi" drogowe dla Sącza

Małopolska w latach 2014-2020 będzie miała porównywalną do obecnej pulę środków unijnych na inwestycje.
W poprzednim rozdaniu region wydawał na budowę i utrzymanie dróg do 400 mln zł rocznie.
- Trzeba wybierać priorytety. Jednym z nich jest szybka droga Nowy Sącz - Brzesko, innym może się okazać szlak z Podhala na Gorlice - podkreśla wicemarszałek Roman Ciepiela. - Nowy Sącz powinien mieć duży "ring" drogowy na wzór Wiednia i mniejszy po wale nad Dunajcem, do którego można z czasem wpinać kolejne mosty od strony miasta - zauważa Andrzej Bulzak, radny wojewódzki ze Świniarska i członek komisji rozwoju regionalnego sejmiku. - Szlak Podhale - Gorlice może być realizowany poprzez budowę odcinka od Brzeznej na Helenę.

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

c
coto
ciekawi mnie ile wyniosa koszty przebudowy walu, z przeciwpowodziowego na drogowy...
lepszynowysacz.wordpress.com
m
martinoff.salon24.pl
Nasi politycy to są mistrzowie. Budują obwodnicę zachodnią z Brzeźnej do Biczyc a dodatkowo planują wielką trasę z Podhala na Gorlice. Jak się im uda w końcu wybudować obwodnicę zachodnią to zostanie im kawałek dobudować z obwodnicy na most helenski i powiedzą że trasa Podhale-Gorlice została ukończona. Tak oto planja debatują i od czasu do czasu coś wybudują. Ale plany mają ambitne na miarę Wiednia.
Tymczasem ten wspomniany fragment drogi wojewodzkiej z Brzeznej na Helenę nie jest dla Sącza priorytetem. Bo jeśli powstanie obwodnica południowa łącząca Nawojowska z Węgierska i Węgierska-bis to one przejma ruch tranzytowy w kierunku Podhale-Gorlice.
A Nowy Sącz jakoś szczególnie związany z Podhalem nie jest. Nowy Sącz zawsze był bardziej skierowany na Kraków Lwów i południe na Słowację.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska