We wtorek zrobiono pierwszy krok w tym kierunku, bo PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę z wykonawcą prac, którym będzie konsorcjum firm: Trakcja Polska SA oraz Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp.z o.o. Porozumienie dotyczy finansowania remontu na razie części odcinka od Podłęża do Bochni o długości 23 km.
Kraków: parking tylko dla właścicieli mieszkań?
Koszt inwestycji to 718 mln zł, a całej trasy ponad 5 mld zł. Póki co podróżujących koleją czekają spore utrudnienia, ponieważ projekt zakłada modernizację układu towarowego na długości 23 km, przebudowę trzech stacji: Podłęże, Kłaj, Bochnia, przebudowę czterech przystanków osobowych: Staniątki, Szarów, Stanisławice, Cikowice, oraz budowę przejść dla pieszych do tych przystanków, budowę lub przebudowę 67 obiektów inżynieryjnych, w tym: 13 wiaduktów kolejowych i 3 drogowych, 2 mostów i 49 przepustów, a także całkowitą wymianę istniejącej sieci trakcyjnej na torach stacyjnych i szlakowych.
Niezbędna jest także budowa przejść ekologicznych dla zwierząt oraz 16 km ekranów akustycznych. Jak mówi dyrektor projektu Józefa Majerczak, to priorytetowa inwestycja dla PKP i dlatego prosi pasażerów o wyrozumiałość i cierpliwość. - Dołożymy wszelkich starań, żeby ta modernizacja przebiegała sprawnie i z jak najmniejszymi utrudnieniami dla podróżujących - zapewnia.
Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Fałszywy hrabia leczył seksem grozi mu 12 lat więzienia
Maciej Szumowski stał się legendą. Idź jego drogą. Wejdź na szumowski.eu
A może to Ciebie szukamy? Zostań**miss internetu**województwa małopolskiego
Zobacz co mają do powiedzenia krakowianom**kandydaci na prezydenta**
