https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Z Krakowa do Zakopanego w pół godziny?

Halina Kraczyńska
Tak miałaby wyglądać komunikacja proponowana przez amerykańską firmę EagleRail
Tak miałaby wyglądać komunikacja proponowana przez amerykańską firmę EagleRail Halina Kraczyńska
Do władz Zakopanego zgłosili się przedstawiciele amerykańskiej firmy EagleRail, która buduje napowietrzne kolejki na całym świecie, zamierza zainwestować 2 miliardy dolarów na Podhalu. Michael Meissner, właściciel spółki planuje wybudować system kolejek napowietrznych, które połączyłyby stolicę Tatr z Krakowem w... pół godziny.

Czytaj także: Gienek Loska też grał na Krupówkach!

Jak mówi Romuald Mysłowski, koordynator projektu na Polskę, firma EagleRail działa już od 70 lat, ma swoje napowietrzne kolejki m.in. we Francji, Niemczech, Nowym Jorku, a obecnie buduje system w Brazylii. - Wagoniki są powieszane na wysokości 5 metrów - wyjaśnia Mysłowski. - Jeden może zabrać maksymalnie 120 osób, ale mamy i mniejsze, na 15 pasażerów. Wagoniki odjeżdżają co trzy minuty i są w stanie dotrzeć z Zakopanego do Krakowa w ciągu pół godziny.

Co ważne, jak dodaje, ani halny, ani śnieg, mróz czy różnice temperatur nie wypływają na funkcjonowanie kolejki. Jest ona w 100 procentach ekologiczna i co najważniejsze, nie wymaga zabierania gruntów czy wyburzania domów. Pod słupy na trasie potrzeba jedynie dwóch metrów ziemi. Mogłaby ona iść pasem drogowym zakopianki lub torowiskiem kolejowym.

Na takie rozwiązanie zgadzają się nie tylko zakopiańscy radni, ale i Federacja Obrony Podhala, która, przypomnijmy, nie zgadza się na poszerzenie zakopianki do czterech pasów i ekrany. - Rozmawialiśmy już z ministerstwem infrastruktury, które dało nam zielone światło dla tej inwestycji na Podhalu - tłumaczy Mysłowski. - W poniedziałek spotykamy się z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie. Będziemy też rozmawiać z przedstawicielami PKP. Od władz miasta Zakopanego chcemy jedynie uzyskać zgodę na budowę.

Firma obiecuje, że jest w stanie wybudować system podwieszanych wagoników w ciągu pięciu lat od podpisania kontraktu. Koszt inwestycji to 30 mln dol. za milę.

Kraków: rozpoczęła się**rekrutacja na studia 2011**

Chcesz iść za darmo do Parku Wodnego w Krakowie? **Rozdajemy bilety**

Urządź się w Krakowie!**Zobacz, jak to zrobić!**

Wszystko o Euro2012 na**www.drogadoeuro2012.pl**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

l
look
niewiele o tej firmie w internecie, niestety. nawet nie ma adresu. dziwne.
q
q
Zmodernizujcie Zakopianke po temacie ,na euro to sie zkorkuje he he
h
hwhw
Srały muszki idzie wiosna
m
mk
jakos rok temu Krakowska ogłaszała zes enator Kogut znalazł kanadyjskiego inwestora gotowego wyłozyć 5 mld zł !!!!!! na budowe lini kolejowej podleżę-piekiełko. Co z tego wynikło wszyscy wiemy,- NIC. Podobnie sprawa wyglada z ta kolejka, fantasy jednym slowem, nei maja o czym pisac
f
furmanka
zapewne zbudowali też na marsie taką kolejkę!! Wyslijcie tę firmę do wytrzeżwiałki
x
xx
Temat dnia dla pismakow dociekliwych historia Zakopianki czyli jak robi sie lody za panstwowe pienadze
g
genius
pismaki z gazety krakowskie mniej wodki pijcie przed pisaniem artykulow.
jak mozna takie debilne rzeczy pisac o firmie ktora nawet budy dla psa jeszcze nie zrobila
robicie jakiemus lolkowi z chicago reklame firmy ktora do tej pory NIC nie zrobila a ze swojej gazety posmiewisko piszac takie wypociny, czy myslicie ze przez to gazeta stanie sie bardziej poczytna?
SMIECH i WSTYD WSTYD WSTYD
x
xx
Wystarczy poszperac w sieci i od razu widac, ze cala ta firma, jak i jej rzekome projekty, to sciema.
Kolejny chetny na krecenie lolkow w PL ?
a
abc
Zakopianka miała zapewnione finansowanie gotowy projekt ważne pozwolenia na budowę Baba z widłami z Poronina pod nazwą Federacja Obrony Podhala oraz brak determinacji UM Zakopane spowodowały zaniechanie prac nad rozpoczęciem budowy ,to jest jawne marnotrawienie publicznych pieniędzy .
r
rzep
krótki research netu (google i inne szcztuczki) wskazują, że firmę traktować należy jako raczej mało wiarygodną. Sama ich strona internetowa jest godna pożałowania. Poziom grafik żenujący. Może to wynika z rozmiaru firmy architektonicznej którą ma właściciel - śmiech. Niech ktoś pogrzebie - kto wykonywał te projekty którymi się szczycą. Narysować na mapie to każdy potrafi. Wybudować to co innego.
Proszę więc o podejście z dystansem - bo Covec to przy tym mistrzowie :)
t
turysta
Miasto planistów fantastów nierobów . Prokuratura CBA Rozliczy urzędasów z pieniędzy wydanych na opracowanie planów modernizacji Zakopianki .
u
ula
za dwa tygodnie okaze sie ze to kit ktory puscili urzędasy żeby ludzie mysleli ze oni cos robią
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska