https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Z Krakowa polecimy do Miami?

Grzegorz Skowron
Wojciech Matusik
Być może już wkrótce Kraków odzyska bezpośrednie połączenie z Chicago i Nowym Jorkiem oraz będzie mieć nowe z Toronto i Miami.

Spółka zarządzająca lotniskiem w Balicach prowadzi na ten temat rozmowy z jedną z amerykańskich linii lotniczych. - Wynajęliśmy firmę do poszukiwania przewoźnika, który chciałby latać między Krakowem a Stanami Zjednoczonymi - mówi prezes Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków - Balice Jan Pamuła.

Prowadzone są już wstępne rozmowy z jedną z amerykańskich linii lotniczych. Warunkiem uruchomienia połączeń transatlantyckich jest jednak wyłożenie w ciągu 3-4 lat ok. 6 mln zł na ich promocję. MPL Kraków - Balice nie może dofinansowywać linii lotniczych i oczekuje, że takie wsparcie przyjdzie ze strony samorządów. - Będę rozmawiał o tym z każdym, bo takie miasto jak Kraków powinno mieć bezpośrednie połączenia lotnicze z USA - podkreśla prezes Pamuła.

Kraków 14 lat miał bezpośrednie połączenia lotnicze z USA. Do Chicago i Nowego Jorku latał LOT, ale w 2010 r. zrezygnował z obsługi trasy, choć średnie obłożenie przekraczało 85 proc.

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj za darmo

W szpitalu zlekceważono zgwałconą pacjentkę? Prokuratura sprawdza

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mieczysław
Jurek: nie wiesz czym się kierował LOT? Odpowiem Ci ekonomią; połączenie KRK - ORD w ciągu roku generowało około 6 mln zł straty ponieważ w Krakowie pas jest za krótki i nikt nie kupował biletów w biznes klasie. Nikomu się to nie będzie opłacało no chyba, że samorząd zapłaci za promocję, czytaj dopłaci.
A
AnTY
umiesz czytać ze zrozumieniem, wyraźnie jest napisane ze rozmowy są prowadzone z jedną z amerykańskich linii lotniczych.
A
AnTY
ale niestety nic z tego nie będzie bo samorządowcy mają swoje podwórko głęboko w d... a po za tym są bardzo a to bardzo kiepskimi marketingowcami i nie dostrzegają takich prostych rzeczy jak inwestycje w przyszłość.
w
wryty
Kiedo likwidowano polaczenia z Krakowa do USA to LOT mial tylko 5 Boeningow 767 a otwieral linie do Hanoi.
Samolot obsugujacy linie z Krakowa do USA byl potrzebny na ta nowa linie bo dla LOTu Wietnamczyki sa wazniejsze niz Polacy. Mam nadzieje ze albo LOT upadnie albo kupi ja jakas firma lotnicza zarzadzana profesjonalnie i wywali na zbity pysk caly ten LOTowski zarzad nieudacznikow.
J
Jurek
Ciezko zrozumiec czym kierowal sie LOT rezygnujac z lotow z Krakowa do Stanow,firma panstwowa zatrudniajaca wujkow,synow i zieciow osob z gory tak dlugo bedzie dziadowska jak dlugo bedzie panstwowa,w zeszlym roku lecialem Lotem 4 razy,tam i spowrotem do Stanow,czyli 8 razy,za kazdym razem jakies problemy,opoznienie 2-3 godziny to nie opoznienie to norma,toalety smierdzace,niedomyte,obsluga kiepska,fotele jak Madejowe loze,sprezyny jakies stercza,widac ze samoloty stare i wyeksploatowane,w tym roku polecialem AirBerlin,bilet tanszy,fotele wygodne,toalety pachnace obsluga mila,jedzenie niezle chyba ze 30 filmow do wybory w monitorku,zadnych spoznien,nie chce Niemcow reklamowac,ale nie ma porownania,Lot to dziadowstwo
l
latacz
Czyzby to byl Airberlin ??
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska