Jak informuje nas biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego w Krakowie, uruchomienie linii Myślenice – Kraków planowane jest od dnia 1 stycznia 2023 roku.
Ile za bilet z Myślenic do Krakowa?
Linia obsługiwania będzie wysokopojemnymi, komfortowymi autobusami. Operatorem linii będą Koleje Małopolskie. Linia będzie kursować z dworca w Myślenicach do dworca MDA w Krakowie. Będzie również obsługiwać centrum Mogilan – czytamy w odpowiedzi biura prasowego na nasze pytania.
Bilet z Myślenic do Krakowa będzie kosztował 8 zł. Dostępne będą również bilety miesięczne.
Gmina Myślenice dołoży do obsługi tej linii
Koszt funkcjonowania tej linii w roku 2023 ma wynieść ponad 2,4 mln zł. Pieniądze na jego pokrycie mają pochodzić z budżetów województwa małopolskiego, gminy Myślenice oraz
Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych.
W trosce o naszych mieszkańców burmistrz Myślenic zadeklarował udział finansowy w kosztach obsługi tej linii w kwocie do 1 miliona zł., pomimo tego, że nie jest to zadanie własne gminy a poprzedni włodarz Myślenic nigdy się na taki gest nie zdobył – mówi Mateusz Suder, zastępca burmistrza Myślenic, który brał udział w ustaleniach z Kolejami Małopolskimi dotyczącymi obsługi tej linii.
Szczegóły takie jak rozkład jazdy, jak dodaje, mają być podane do publicznej wiadomości przed końcem br.
O jednym zapewnia już teraz:
Wszystkie kursy będą obsługiwane przez autobusy.
W gminie słyszymy także, że dziennie kursów ma być szesnaście z Myślenic do Krakowa i tyle samo w drugą stronę.
Obecnie Autobusowe Linie Dowozowe Kolei Małopolskich obsługują kilka połączeń z Myślenic, ale są to połączenia do Wieliczki (A2 - przez Siepraw, Świątniki, Byszyce oraz A16 -Borzętę, Zakliczyn, Byszyce) i Mszany Dolnej (A11 – przez Wiśniową).
Linię miejską też czekają zmiany
Od czasu rezygnacji Małopolska PKS linię miejską (nazywaną też M-0) obsługuje firma Mini-Bus ze Stojowic i to od nowego roku najprawdopodobniej się nie zmieni, dlatego, że ta jedna firma złożyła ofertę w odpowiedzi na przetarg ogłoszony przez gminę Myślenice. Po sprawdzeniu okazało się, że spełnia ona wymagania, ale umowy jeszcze nie zawarto.
Wiadomo już, że nastąpią zmiany dotyczące trasy tej linii oraz rozkładu jazdy.
Między innymi po to, aby zapewnić dzieciom i młodzieży jeszcze lepszy dojazd do szkół oraz uniknąć opóźnień ze względu na korkujące się ulice. W godzinach porannego i popołudniowego szczytu kursować będzie jednocześnie drugi autobus, aby zagęścić liczbę odjazdów – mówi Mateusz Suder, zastępca burmistrza Myślenic.
Szczegóły mają zostać podane w najbliższych dniach.
Wiadomo już, że autobus będzie zaczynał trasę z Górnego Przedmieścia a nie z Zarabia. Także tam na Górnym Przedmieściu będzie miał swoją pętlę. Tym samy nie będzie przystawał przy Carrefourze na dłuższy postój (na tzw. wyrównanie czasu), bo ten będzie na pętli.
Na Zarabie autobus podczas jednego kursu zajedzie dwa razy, raz od centrum (ul. Piłsudskiego), skąd wróci także ulicą Piłsudskiego przed Carrefour, a drugi raz od strony Dolnego Przedmieścia, Osieczan, ulicą Zdrojową.
- Diabli Dół i Boża Wola. Nazwy małopolskich wsi, o których nie słyszeliście!
- Tak wyglądał Kraków 1000 lat temu! Oto rekonstrukcja
- Tak oszukują nas sklepy spożywcze. TOP 10 nieczystych zagrań!
- Oto najlepsze miejsce do życia w Małopolsce. Przynajmniej w Rankingu Gmin
- Zapierające dech w piersiach widoki z Chełmu i Kudłaczy
- Tunel na zakopiance już otwarty! Tak powstawała ta potężna inwestycja
Duże zmiany dla konsumentów od 2023 r. Część trafi do szarej strefy
