https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zakopane chce mówić jednym głosem. Cud?

Łukasz Bobek
Zakopiańskie stoki narciarskie będą promowały w polskich miastach m.in. ośnieżone samochody
Zakopiańskie stoki narciarskie będą promowały w polskich miastach m.in. ośnieżone samochody Łukasz Bobek
To śmiało można nazwać przełomowym wydarzeniem. Największe stacje narciarskie w Zakopanem chcą połączyć siły z władzami miejskimi i przeprowadzić wspólną kampanię promocyjną. Akcja ma objąć nie tylko Podhale, ale przede wszystkim Kraków, Warszawę, Śląsk. - Chcemy pokazać, że Zakopane jest prawdziwym ośrodkiem narciarskim. Wierzymy, że w jedności siła - mówi Wojciech Strączek, prezes Centrum Rodzinnej Rozrywki "Harenda", przy którym działa stacja narciarska.

Na wspólną akcję promocyjną zdecydowały się wyciągi na Polanie Szymoszkowej, pod Nosalem, na Harendzie, Polskie Koleje Linowe, a także Biuro Promocji Zakopanego. Już widocznym efektem współpracy jest wspólna mapa Zakopanego z naniesionymi wszystkimi wyciągami narciarskimi.

- To jest dopiero pierwszy krok do wspólnego działania, ale będziemy działać szerzej. Przede wszystkim chcemy pokazać Polakom, że jednak w Zakopanem jest gdzie jeździć na nartach. I co ciekawe, przygotowując tę mapę, zliczyliśmy, że mamy w mieście, łącznie z Kasprowym Wierchem, w sumie 25 kilometrów tras. To więcej niż w Białce Tatrzańskiej - mówi Andrzej Kawecki, dyrektor Biura Promocji Zakopanego.

Współpraca stoków narciarskich i Biura Promocji Zakopanego ma polegać na ogólnopolskie kampanii już tej jesieni. - Pomysłów mamy sporo - zapewnia Kawecki.

Kampania ma obejmować głównie największe polskie miasta: stolicę, Kraków, aglomerację śląską. Ale nie tylko. Do porozumienia narciarskiego już przystąpił podhalański diler samochodów Wadowski Kia. Udostępnił samochody, które - sztucznie zaśnieżone - mają się pojawiać na eventach w wielu rejonach Polski i w ramach akcji "Zima latem w Zakopanem" promować nie tylko stoki narciarskie, ale i zimowe wydarzenia. Pierwszy event odbył się na zakopiańskich Krupówkach.

Ponadto do współpracy chce się włączyć PKP Intercity. To właśnie tam mają się znaleźć foldery reklamujące narciarstwo pod Giewontem, w tym głównie na czterech wyciągach, które podjęły współpracę.

Na początek zaś zimowego sezonu narciarskiego, 14-15 grudnia, wszystkich narciarzy na czterech zakopiańskich stokach czeka weekend za pół ceny. - To będzie nasz prezent dla narciarzy na początek zimy - dodaje Wojciech Strączek. Jak zaś dodaje Andrzej Kawecki, niewykluczone, że promocje otwierające zimowy sezon poszerzone zostaną także na restauracje czy pensjonaty. - W tym wypadku może nie będzie to dosłownie pół ceny, ale z pewnością jakaś wartość dodana, np. w postaci dodatkowego noclegu za darmo - zapowiada dyrektor Biura Promocji Zakopanego.

Gdy już zima ruszy na całego, przez cały sezon na każdej z biorących udział w akcji stacji narciarskich (poza Kasprowym Wierchem) będą organizowane przedszkola dla dzieci z mnóstwem atrakcji. - Co dwa tygodnie przedszkole będzie gościło na innej stacji - dodaje Strączek. - Chcielibyśmy bardzo, żeby ta inicjatywa wypaliła. Dużo już było rozmów, że powinno się coś dziać, a nic do tej pory nie było. Nareszcie mamy pierwszy krok w stronę wspólnej promocji. Dołożymy wszelkich starań, by plan się powiódł - mówi Zofia Stoch z centrum narciarskiego "Nosal". - Każdy z osobna ośrodek nie jest w stanie zrobić tego, możemy to zrobić wspólnie. Musi iść w świat informacja, że współpracujemy. Bo na razie mamy opinię, że jesteśmy tylko skłóceni, a stoki wyzamykane. A tak do końca nie jest. Mamy bogatą ofertę - dodaje Zofia Stoch.

- Zakopane ma ogromny potencjał, tylko trzeba go wykorzystać. Mamy to, czego nie mają inne miejscowości w kraju - trasy łatwe, rodzinne, a z drugiej strony, trasy o charakterze alpejskim na Kasprowym Wierchu - dodaje na koniec Teresa Kęsek, przedstawicielka Polskich Kolei Linowych.

Kawecki pierwsze w historii porozumienie gestorów stacji narciarskich podsumowuje, że jest to pierwszy krok do wspólnego skipassa dla narciarzy pod Giewontem.

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krakus
Podczas gdy wszystkie ośrodki narciarskie skupiają się na spełnianiu potrzeb narciarzy, to Zakopane wyspecjalizowało się tylko w ich skubaniu, nie oglądając się na ich potrzeby. W rezultacie Zakopane przestało się liczyć na narciarskiej mapie Polski, chociaż kiedyś nosiło dumny tytuł "zimowej stolicy Polski".
Obecnie dla narciarzy Zakopane jest tylko drogą i pretensjonalną dziurą, położoną niedaleko Białki Tatrzańskiej.
n
narciarz
Zakopane w sezonie to spęd buraków z całej polski.
Ceny z kosmosu, tłok, chaos i smród smogu unoszącego się nad miastem.
Każdy kto trochę myśli nie pcha się w ten psi dół, kiedy w około tyle lepszych wyciągów.
M
Max
Szczyrk który jest znacznie mniejszy ma 22 km tras od wielu lat operowanych przez Szczyrkowski Ośrodek Narciarski S.A. oprócz tego jest tam Ośrodek Narciarski Centralnego Ośrodka Sportu – Ośrodka Przygotowań Olimpijskich gdzie łączna długość tras to 13,5 km. Dodatkowo wiele małych wyciągów, bez ich sumowania Szczyrk już zmiótł Zakopane bo ma około 39 km tras ....
w
wwwwwwwwww
Stolice i Kraków? Aha, chodzi zwyczajnie o Stołeczne Królewskie Miasto Kraków.
w
wert
Ekologodzy TPN blokuje otencjal Zakopanego 25 km smichu.
n
narciarz
Za pół ceny!!! Śmiechu warte. W tym czasie w ubiegłych latach na otwarcie sezonu w Białce i Jurgowie jeżdżono za ZŁOTÓWKĘ i ZA DARMO!!!!!! Ale Zakopane z dwoma wyciągami na Harendzie, dwoma na Szymoszkowej i I jakimiś maleństwami pod nosalem ( bo Kasprowego nie ma co liczyć w połowie grudnia) myśli że za pół ceny zawojuje świat! OPTYMIŚCI
a
anna
Bialka Jurgow odebrala narciarzy ,teraz Zakopane kombinuje 25 km tras do kupy smiechu warte.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska