Nowe rondo buduje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Roboty budowlane ruszyły już w listopadzie ub.r. Nowo powstające rondo to inwestycja o wartości ponad 9,5 mln zł zlokalizowana u wylotu z miasta pod Giewontem – na skrzyżowaniu ulic Karłowicza i Spyrkówka. Nowe rondo będzie miało cztery zjazdy. Czwarty będzie prowadził do planowanej nowej drogi gminnej do centrum komunikacyjnego i parking zaporowego. Powstaną również nowe chodniki, ścieżki rowerowe oraz dwie zatoki autobusowe. - Przebudowanych zostanie 10 zjazdów z drogi krajowej. Inwestycja ma poprawić płynność ruchu i bezpieczeństwo zarówno kierowców jak i pieszych – informuje GDDKiA. Jej wykonawcą jest Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe S.A.
W pierwszym etapie prac przebudowa została kanalizacja deszczowa, sanitarna oraz zmodernizowano sieć wodociągowa. Nie wpłynęło to na poruszanie pojazdów. Prace prowadzone są bowiem na poboczu jezdni.
Realizacja tej inwestycji jest możliwa dzięki porozumieniu pomiędzy GDDKiA oraz władzami Miasta Zakopanem. Obie instytucje podzieliły się kosztami. I tak tatrzańska gmina sfinansowała przygotowanie dokumentacji projektowej potrzebną do uzyskania zgody na realizacje inwestycji. Tu pałeczkę przejęła GDDKiA. To ona realizuje i sfinansuje roboty budowlane.
Problemy dla kierowców rozpoczną się od marca. Wtedy to rozpoczną się właściwe prace przy rondzie. Drogowcy wejdą na jezdnię. Kierowcy będą musieli się uzbroić w cierpliwość – bo będą tworzyły się korki. Alternatywną drogą wjazdowa do miasta będzie droga przez Olczę.
- Na realizację inwestycji wykonawca ma 15 miesięcy liczone od dnia podpisania umowy. Zakończenia inwestycji planowane jest w I kwartale 2024 roku – podsumowuje GDDKiA.
To jedno z dwóch rond, jakie GDDKiA wybuduje w Zakopanem. - W następnej roku planujemy rozpocząć prace także przy budowie drugiego ronda na Ustupie w Zakopanem – mówi Tomasz Pałasiński, dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA.
Wtedy utrudniony będzie jazd do miasta także od strony drogi przez Olczę. To oznacza, że rok 2023 może być dla zmotoryzowanych ciężki.
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- "Bangladesz" na Siwej Polanie. Buda za budą, pamiątki, kiełbaski i lane piwo
- To był kiedyś legendarny budynek na Krupówkach. Dziś w budynku hula wiatr
- Tatry. Legendarny Mnich - marzenie turystów i taterników [NIESAMOWITE ZDJĘCIA]
- Jak wyglądało Zakopane 30 lat temu i jak wygląda teraz? Miasto bardzo się zmieniło
- Tatry. Remonty szlaków idą pełną parą. To ciężka ręczna robota [ZDJĘCIA]
