https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zakopane montuje

Łukasz Razowski
Na czwartkowym spotkaniu stawili się przedsiębiorcy, prezesi spółek oraz władze miasta i powiatu
Na czwartkowym spotkaniu stawili się przedsiębiorcy, prezesi spółek oraz władze miasta i powiatu Łukasz Razowski
Zakopiańscy przedsiębiorcy budzą się ze snu. Po wstrząsie wywołanym dotkliwymi skutkami zastoju turystycznego, który w tym roku poważnie w nich ugodził, postanowili zebrać się wspólnie i zaradzić problemowi.

W czwartek odbyło się pierwsze, pilotażowe spotkanie biznesmenów oraz władz i biur promocji. Efektem spotkania są pomysły, m.in. taki by wynająć specjalistę od kreowania wizerunku, jak i powołać "sztab kryzysowy" lokalnego biznesu.

Na pomysł wspólnego radzenia nad turystyką w mieście wpadła Tatrzańska Izba Gospodarcza oraz Biuro Promocji Zakopanego. Na spotkaniu stawili się właściciele największych hoteli w Zakopanem, spółek m.in. Polskich Kolei Linowych oraz władz miasta i powiatu tatrzańskiego.

- Obecny ciężki rok na długo zapamiętamy - uważa Agata Wojtowicz, prezes Tatrzańskiej Izby Gospodarczej. - W końcu musimy zacząć ze sobą rozmawiać. Chodzi o wspólną, skuteczną promocję, która spowoduje, że przyjadą do nas turyści.

Jakkolwiek działania zarówno Biura Promocji Zakopanego, jak i Tatrzańskiej Agencji Rozwoju, Promocji i Kultury promujące region Podhala, jak i samo Zakopane, zostały ocenione dobrze, to jednak problem w tym, że za bardzo nie mają one co promować.

- Zakopane przez lata rozbudowywało hotele i pensjonaty, a zapomnieliśmy o tym, co turystów do tych hoteli ma przyciągnąć - mówi Andrzej Tarnowski, prezes Polskich Tatr.

Chodzi o atrakcje i to nie tylko kulturalne. A jak się okazuje, są pomysły na rozwój miasta. Grupa prywatnych przedsiębiorców chce m.in. wybudować kolej gondolową, aż z zakopiańskiej Olczy do Bukowiny Tatrzańskiej.

Ważnym podsumowaniem czwartkowej dyskusji jest powołanie lobbysty Zakopanego.

- Musimy stworzyć ciało do lobbingu, aby popychać dalej nasze sprawy - mówi Agata Wójtowicz. - Chociaż aby mieć wpływ na prawo, które ułatwi budowanie bazy turystycznej.

Zakopiańskim biznesmenom chodziło tutaj m.in. o prawo szlaku, nad którym prace zostały zawieszone, bowiem grupa kilku osób z Podhala protestowała przeciwko temu.

Promowany powinien być region, a nie tylko jedno miasto.

- Zakopane jest i będzie motorem napędowym całego powiatu - zaznacza Edward Tybor, przewodniczący rady powiatu tatrzańskiego. - Jak ono ma kłopoty, to okoliczne miejscowości też. Stąd promocja powinna być wspólna.

Obradujący na swoistym sztabie kryzysowym dla Zakopanego przedsiębiorcy zwrócili też uwagę na zły wizerunek medialny Zakopanego.

- Media to kluczowa sprawa - dodaje burmistrz Janusz Majcher. - Wielkie korzyści nam przyniosła akcja "Razem dla Tatr", gdzie Zakopane było dosłownie wszędzie. Ale jak padnie koń na drodze do Morskiego Oka, to media z całego kraju wysyłają ludziom negatywny wizerunek.

Aby temu zaradzić, powstała idea zatrudnienia zewnętrznej agencji zajmującej się kreowaniem wizerunku Zakopanego.

- Nasze biura promocji działają dobrze, ale nikt nie jest nieomylny - mówi Andrzej Gąsienica Makowski, starosta tatrzański. - Być może potrzebujemy kogoś z zewnątrz, profesjonalistów od mediów, którzy w świat poślą atrakcyjny obraz naszego Podhala.

Czwartkowe spotkanie było pierwszym, na którym zapadła decyzja, że przedsiębiorcy będą spotykać się cyklicznie - raz w tygodniu, aby na bieżąco korygować akcję promocyjną.

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jurix
tylko glupi bedzie godzinami stal w korku zeby zobaczyc bace
g
goral
Kryzys otwiera oczy urzedasom i przedsebiorcom prywatnm bez porzadnej drogi Krakow Zakopane dorcow pkp pks parkingow hali widowiskowej nowych sacji narciarskich tzw infrastuktury miejskij miasto przestaje byc atrakcyjne same TATRY to zamalo aby sciagnac turyste.
g
goral
Kryzys otwiera oczy urzedasom i przedsebiorcom prywatnm bez porzadnej drogi Krakow Zakopane dorcow pkp pks parkingow hali widowiskowej nowych sacji narciarskich tzw infrastuktury miejskij miasto przestaje byc atrakcyjne same TATRY to zamalo aby sciagnac turyste.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska