https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

ZIKiT zapowiada rewolucję w rozkładzie jazdy [PROPOZYCJE ZMIAN]

(mst)
Wojciech Matusik
Pasażerowie powinni przygotować się na wiele poważnych w rozkładzie jazdy autobusów i tramwajów w Krakowie. Jak zapowiada Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu, zmiany wynikają nie tylko z wprowadzenia do ruchu nowych linii tramwajowych na Ruczaj. Jak pojadą tramwaje po uruchomieniu pętli przy ul. Czerwone Maki (od połowy listopada)? Poniżej publikujemy proponowane zmiany.

Czytaj także: Rozkład jazdy do zmiany, bombardiery do Mistrzejowic

Zlikwidowane zostaną:
7 - pasażerów obsłużą tramwaje linii 24
12 - pasażerów obsłużą tramwaje linii 52
15 - pasażerów obsłuży tramwaj linii 10
17 - pasażerów obsłuży tramwaj linii 52
51 - pasażerów obsłuży tramwaj linii 50 i 9

Bez zmian kursować będą tramwaje
1, 4, 5, 9, 14, 20, 21, 22

Zostanie uruchomiona nowa linia 52 (pojedzie co 5 i 10 min) na trasie Czerwone Maki - Grota - Roweckiego - Kapelanka - Dietla - Starowiślna - Westerplatte - Lubicz - Mogilska - Bieńczycka - Andersa - os. Piastów

Częstotliwość kursów zmienia tramwaje:
2 ( co 10 min), 6 ( co 20 ), 50 ( co 5 i 10 min), 24 ( co 10 i 20 min).

Trasę zmienią:
3 (Krowodrza- Prądnicka - Pawia - Westerplatte - Starowiślna - Wielicka - Teligi - Nowy Bieżanów)

8 (Cichy Kącik-3 Maja - Franciszkańska - Gertrudy - Krakowska - Kalwaryjska - Wadowicka - Zakopiańska-Borek Fałęcki)

11 (Czerwone Maki - G.Roweckiego - Kapelanka - Dietla - Grzegórzecka - Kotlarska - Klimeckiego - Lipska - Nowy Płaszów)

13 (Bronowice Małe - Karmelicka - Westerplatte - Starowiślna - Podwale - Franciszkańska - Gertrudy - Krakowską - Limanowskiego - Wielicka - Teligi - Nowy Bieżanów)

16 (Mistrzejowice - Jancarza - Andersa - Walcownia - Jana Pawła II Ptaszyckiego - Kopiec Wandy)

Zmiana trasy i częstotliwości
10 (co 20 min.) Łagiewniki - Kalwaryjska - Krakowska - Gertrudy - Westerplatte - Lubicz - Mogilska -
- Jana Pawła ll - Ptaszyckiego - lgołomska - Pleszów )

18 (co 10 min.) Czerwone Maki - G.Roweckiego - Kapelanka - Dietla - Krakowska - Franciszkańska - Podwale - Dunajewskiego - Długa - Prądnicka - Krowodrza Górna

19 (co 20 min.) Dworzec Towarowy - Długa - Pawia Basztowa - Westerplatte - Starowiślna - Limanowskiego - Kalwaryjska - Wadowicka - Zakopiańska - Borek Fałęcki

23 (co 20 min.) Czerwone Maki - G.Roweckiego - Brożka - Wadowicka - Limanowskiego - Wielicka - Teligi - Nowy Bieżanów

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Policja uderza w środowisko kiboli

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 53

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
kika
N ie byłoby tego problemu gdyby ul.ćwiklińskiej została przedłużona zgodnie z pierwotnymi planami i linia tramwajowa poprowadzona dalej.Smiem twierdzić ,że sprawy wyglądałyby o niebo lepiej.Brak przyzwoitej drogi to tragedia.łatwo rozbudowuje się osiedla mieszkaniowe ,wiele firm prowadzi tam swają działalność i ciągle powstają nowe,ale odpowiedzialni za cała infrastrukturę pozostają ciągle w niemocy.Bazuje się na starych wąskich ,dziurawych drogach.To jest dramat dla mieszkających tam ludzi i tych co muszą tamtędy się przemieszczać.
b
babcia
Dziękuję Pani Niedziałkowskiej za faantastyczną rewolucję komunikacyjną w Krakowie,niezrozumiałym jest dla czego kilku niedouków zatrudnionych w tym genialnym przedsiębiorstwie chce koniecznie układać życie całemu społeczeństwu Krakowa miało być dobrze a wyszło jak zwykle.Tramwaje kursujące do Kurdwanowa są tak przepełnione po godzinie 18 że naród stłoczony jak śledzie w beczce .Jak można było zlikwidować jedną linię do tylu zaludnionych osiedli-Kozłówek,Piaski,Wola Duchacka ,Kurdwanów gdzie byli planujący takie zmiany chyba produkując takie bzdury minęli się z rozumem ,jak taka popierana przez Pana Prezydenta Dyrektorka mogła dopuścić do tego aby ludzi wyborców potraktować jak bydło,przepraszam teraz nawet bydło ma lepsze warunki bo o nich upomną się ludzie a gdzie są mieszkańcy jak mają dojechać po pracy do domów w ścisku! to się nazywa reforma dla kogo dla nadmiernie rozbuchanej administracji !kilkuset dyrektorów -zamiast eksperymentować na ludzki ciele proponuję o połowę zlikwidować administrację a budżet przekazać na komunikację miejską.
M
Marko
Po 1, jak można likwidować taką linie jak 8? Linia 8 jest bardzo popularna wśród pasażerów, funkcjonuje już nie wiem nawet ile lat, jak można zabrać jedną z czterech linii do Bronowic Małych, zwłaszcza, że w godzinach szczytu wszystkie 4 linie są załadowane. Po 2 tramwaje NGT6 zostały skierowane z jakiegoś powodu na linie 8 i 50.Śmiem twierdzić, że są to główne i prestiżowe linie dla Krakowa. Skoro tak to przydałoby się na te linie skierować nowe tramwaje, gdyż NGT6 są nie wystarczające a wręcz za małe. Jak dowód podam przykład. Wsiadam do NGT8 pod Teatrem Bagatela i w tramwaju jest bardzo dużo miejsca. Później gdy przesiadam się na przystanku Bronowice do linii 8, to wygląda tak jakby właśnie ruszyła z centrum, a nie dojeżdżała do pętli. W linii 14 pod Teatrem Bagatela było o wiele mniej ludzi niż w 8 na przystanku Bronowice(przed przedostatnim przystanku)
k
kam
Tylko co do Ruczaju ma linia 19? Niech zostanie tak jak jest!
b
bartek
COŚ PIĘKNEGO
a
ada
nareszcie dojadę z jedną przesiadką do Bieżanowa
a i z Ruczaju mamie się poprawi
A
Adrian
Zrobić "12"-ke do Bieńczyc i po kłopocie
s
siisii
Ja mieszkam na prokocimiu także pracuje na rybitwach dokładnie wrobela i mam taki sam problem jak i ty i od lat nic nie zmieniają tylko utrudniają dojazd na rybitwy gdzie jest mase firm!!
p
padaka na torach
Szybki w oknach, Które ciężko któreś z nich jest otworzyć.
R
Rh-
Ja mam do pracy z Bieżanowa na Obrońców Modlina (rejony Rybitw) i trafia mnie sz...g.
Od ponad miesiąca co tydzień są zmieniane rozkłady 183.
Ponadto co za imbecyl wymyślił, żeby JEDNOCZEŚNIE remontować Limanowskiego i Bieżanowską (okolice "orła"). Uniemożliwia to sprawne dotarcie Bieżanów-Rybitwy, nie tylko komunikacją ale nawet rowerem.
Dobrze, że skończyli na Limanowskiego - teraz mogę łaskawie dojechać w 1h20m do pracy (więcej niż bilet godzinny) - zwykle trzeba jechać na około przez tę nową "pętlę" na Wielickiej na której hula wiatr i jedzie poł autobusu na godzinę.
Alternatywne połączenie przez Złocień (183-125) to jest żenada!!!! 125 jest wiecznie spóźniony i nie ma szans załapać się na sesnowną przesiadkę - zwykle jest 30-40min czekania.
Najśmieszniejsze, że ten dystans robię w 40min na butach. W sumie mógłbym tak chodzić codziennie i zrzucić trochę tłuszczyku, ale na całej Półanki nie ma chodnika a kierowcy szaleją. Na tzw "przejazdach" też jest dramat - tam to trzeba mieć poduszkowiec, bo somochodem, rowerem a nawet na butach strach...
p
piguła
najlepsza wiadomość
z Ruczaju pod Koronę i szpital w Prokocimiu 23 już niedługo
m
mik
może 16?
A
Adas
W dalszym ciagu jest za dużo lini tramwajowych w Krakowie dzieki temu o punktualnym w miare rozkładzie można pomarzyc!!!
p
pasażerka
ZiKiT myśli nad tym jak utrudnić poruszanie się po mieście komunikacją miejska.Powinni zlikwidować ten wytwór chorej fantazji urzędników.Nie dostosowywanie rozkładów jazy do potrzeb ludzi,ale "twórczą"swoją działalnością utrudniać pasażerom życie.Ja osobiście od początku października po twórczym okresie ZiKiT musiałam się przesiąść do samochodu.Mój czas powrotu do domu wydłużył się o 45 minut.Za to UDOGODNIENIE podziękować ZiKiT-owi
k
kws
Naukowcy z zikitu wprowadzają teleportację taboru. Będzie cały dzień skakać nad Rynkiem ale nikt tego nie zauważy.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska