Spis treści

Nowe fotoradary na polskich drogach
Firma SPRINT S.A., na zlecenie Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, wprowadził do użytku „najnowocześniejsze fotoradary w kraju". Jak wyjaśniono w przesłanym komunikacie, nowe, francuskie urządzenia, rozlokowane w 147 lokalizacjach, mogą jednocześnie „złapać" 32 pojazdy.
Jednocześnie dodano, że mają także możliwość wykonywania pomiarów prędkości na kilku pasach ruchu, bez konieczności zmiany ustawień oraz dzięki wysokopoziomowej analityce mogą pracować w miejscach, gdzie stare fotoradary nie dawały rady, np. w bliskiej odległości zakrętów.
– Nowe fotoradary gwarantują ciągłość wykonywania pomiarów prędkości oraz wyższą jakość rejestrowanych dowodów wykroczeń popełnionych przez kierowców. Urządzenia z powodzeniem mogą pracować w trudnych warunkach pogodowych – zaznacza Łukasz Cysewski, kierownik projektu w SPRINT S.A.
W ramach projektu wymieniono 127 starych urządzeń oraz zainstalowano 20 fotoradarów w nowych lokalizacjach. Zdjęcia z nowych fotoradarów przedstawiają czytelny wizerunek kierującego pojazdem, niezależnie od warunków pogodowych. Ten parametr w świetle nowych przepisów okazuje się kluczowy.
– Od 1 stycznia 2022 roku grozi mandat do 8 tys. zł za niewskazanie przez właściciela osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Zdarzenia i zdjęcia z fotoradarów są rejestrowane poprzez Centralny System Przetwarzania (CSP) oraz bezprzewodową komunikację i przesyłane na bieżąco do pracowników Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym CANARD – mówi Damian Wiktorzak, Zastępca Dyrektora Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym
Gdzie ustawione są nowe fotoradary?
Jak poinformowano, najwięcej nowych urządzeń działa w województwie:
- wielkopolskim (21 szt.),
- mazowieckim (18 szt.),
- małopolskim i lubelskim (po 13 szt.).
Pozostałe fotoradary zainstalowano m.in. na terenie województw:
- świętokrzyskiego, podkarpackiego oraz łódzkiego (po 6 szt.),
- opolskiego (5 szt.)
- śląskiego i dolnośląskiego (4 szt.).