– W 2019 roku oferta FlixBus Polska została rozszerzona o wiele atrakcyjnych kierunków podróży, niedostępnych dotąd na rynku dalekobieżnych połączeń autobusowych. Poza miejscowościami turystycznymi, dodajemy coraz więcej polskich miast dotychczas słabo skomunikowanych, aby przeciwdziałać wykluczeniu transportowemu – tylko w tym roku do naszej siatki połączeń włączyliśmy 50 polskich miejscowości – komentuje Michal Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie.
Najpopularniejszymi kierunkami podróży - jak informuje przewoźnik - niezmiennie były węzły przesiadkowe FlixBusa w Polsce, czyli Warszawa, Kraków i Wrocław, ale także inne duże ośrodki, takie jak Katowice, Poznań, Gdańsk, Szczecin i Berlin. Z innych miejscowości dużą popularnością cieszyły się również:
• Polska: Gorzów Wielkopolski, Opole, Gdynia, Zielona Góra, Ustrzyki Górne, Kudowa-Zdrój;
• Europa: Ostrawa, Hamburg, Brema, Koszyce, Split, Wenecja.
Z Krakowa, poza najbardziej popularnymi kierunkami, można dojechać do nowych, ciekawych miejsc m.in. do Amsterdamu, Mediolanu, chorwackiego Splitu, a nawet do bieszczadzkiej Soliny. Istotną zmianą dla pasażerów odjeżdżających z Krakowa jest wprowadzenie dedykowanych stanowisk w zielonej kolorystyce dla kursów FlixBusa na dworcu MDA i uruchomienie tzw. zespołu wsparcia operacyjnego. Autobusy odjeżdżają ze stanowisk G15 i G16 na płycie górnej dworca, a dodatkowo z peronu G14 w wysokim sezonie.
Ponad 30 partnerów i 4/5 zadowolonych pasażerów
W 2019 roku do grona partnerów autobusowych FlixBusa dołączyły kolejne polskie spółki, dzięki czemu liczba przewoźników obsługujących linie FlixBus Polska wzrosła do 31 firm. Wśród nowych partnerów znaleźli się m.in.: Żak Express, PKS Elbląg, PKS Gdańsk, Uni-bus, Marcel-Bus, Noir, Fabisiak Przewozy, Lipnicki i Oskar. Do obsługi regularnych linii FlixBus Polska partnerzy zatrudniają obecnie ponad 900 kierowców, a flota autobusów kursujących po Polsce i Europie w barwach FlixBusa to ponad 210 pojazdów.
- Wraz z nami rozwijają się także nasi partnerzy autobusowi – większość przewoźników, z którymi rozpoczęliśmy współpracę w zeszłym roku, w tym otworzyło kolejne, nowe linie. Tylko w 2019 roku do obsługi połączeń FlixBus Polska nasi partnerzy zakupili blisko 40 nowych lub prawie nowych autobusów. Dzięki temu możemy kontynuować proces odnowy floty, a co za tym idzie – zwiększania jakości oferowanych usług – mówi Michał Leman – Wewnętrzne badania NPS potwierdzają, że coraz więcej pasażerów jest zadowolonych z podróżowania z nami. Już 80% pozytywnie ocenia całość doświadczenia podróży, najwyżej punktując kierowców i komfort jazdy - dodaje.
WIDEO: Dzieci mówią jak jest
- Nie pomogła im nawet Magda Gessler. Oto knajpy, które upadły
- Pol'and'Rock Festival tuż-tuż. A tak wyglądały kiedyś Przystanki Woodstock!
- Tak wyglądał Kraków u schyłku II wojny światowej [GALERIA]
- Tak wyglądają porodówki w naszych szpitalach. Zobacz zdjęcia
- Nie jedz tego! Te produkty zostały wycofane przez GIS
- Jak odpoczywają piłkarze Wisły? [PRYWATNE ZDJĘCIA]
