WIDEO: Trzy Szybkie
Węzeł przesiadkowy będzie obejmował kilka obszarów i zakłada powstanie parkingów naziemnych na co najmniej 120 miejsc postojowych, zadaszonego parkingu dla rowerów, zadaszonego parkingu dla motocykli, a także miejsc postojowych dla busów wraz ze stanowiskami do obsługi podróżnych.
W ramach inwestycji dotowanej przez Unię Europejską, teren obok dworca zostanie objęty monitoringiem. Przebudowana zostanie także w dużej części ulica Poniatowskiego.
Przy okazji budowy węzła przesiadkowego, poprawi się estetyka okolic Krytej Pływalni. Opuszczony i nie nadający się do użytkowania i remontu budynek znajdujący się w jej sąsiedztwie zostanie rozebrany, a powstały w jego miejscy teren zostanie przeznaczony na cele parkingowe.
![Bochnia. Powstanie węzeł przesiadkowy obok dworca kolejowego. Jak jest, a jak będzie? [ZDJĘCIA]](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/96/cc/5de1050755efb_p.jpg?1575027976)
Budowa węzła przesiadkowego w Bochni ma podnieść bezpieczeństwo komunikacyjne nie tylko okolic dworca kolejowego, ale i największego bocheńskiego przystanku na Placu Pułaskiego. Utworzenie dedykowanych miejsc postojowych dla busów przy dworcu, pozwoli na wyeliminowanie długich postojów busów na przystanku w centrum miasta.
Inwestycja pochłonie ponad 4,4 mln zł, a dofinansowanie w wysokości ponad 2,9 mln zł pochodzi ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa. Projekt będzie realizowany w systemie 2-letnim. Zgodnie z założeniem, w 2020 roku ma zostać wykony projekt, a w 2021 roku zrealizowana zostanie inwestycja w terenie.
Pierwotnie obok dworca kolejowego w Bochni miał powstać parking wielopoziomowy typu Park and Ride, liczący 192 miejsca postojowe. Niestety, z powodu opóźnień w realizacji inwestycji, miasto wypowiedziało umowę wykonawcy, musiało również zwrócić 6,5 mln zł unijnej dotacji. Mimo późniejszych okazji ponownego sięgnięcia po pieniądze, miasto nie zdecydowało się skorzystać z możliwości wybudowania tego obiektu.
Masz informacje? Nasza Redakcja czeka na #SYGNAŁ
