Ciężki sprzęt nad Wisłą
Kto chciał sobie poleżeć na trawce czy zrobić malownicze zdjęcia nad Wisłą... niech lepiej wybierze inne miejsce niż to pod dawnym Hotelem Forum i po drugiej stronie Wisły. Do akcji wkroczył tu ciężki sprzęt zamieniając bulwary wiślane w prawdziwy plac budowy. Koparki ryją w ziemi przygotowując teraz pod przyczółki kładki Kazmierz-Ludwinów.
Zamknięte bulwary w Krakowie
Od 17 czerwca zamknięta dla ruchu jest dolna części Bulwaru Inflanckiego (lewy brzeg). Czasowe zamknięcie bulwaru po stronie Kazimierza ma związek z rozpoczęciem prac związanych z budową przyczółka kładki po tej stronie Wisły. Ruch pieszo-rowerowy został przekierowany na górny Bulwar Inflancki poprzez istniejące pochylnie. Po drugiej stronie rzeki cześć bulwarów została wygrodzone już kilka miesięcy temu. Długo niewiele się działo po obu stronach, aż do teraz.
Choć inwestycja napotyka przeszkody. Poza tą, że spora grupa mieszkańców nadal nie zgadza się na budowę przeprawy przez Wisłę w tym miejscu. O innych kłopotach pisaliśmy tutaj:
Kładka Kazimierz-Ludwinów
Przypomnijmy, że kładka pieszo-rowerowa Kazimierz–Ludwinów realizowana jest na podstawie umowy pomiędzy Zarządem Inwestycji Miejskich w Krakowie a firmą Primost Południe sp. z o.o. Wartość kontraktu to 113,7 mln zł z terminem realizacji 26 miesięcy. Prace rozpoczęły się w styczniu 2024 roku.
Przeprawa będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości, a w najwyższym punkcie będzie wysoka na blisko 16 m. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego.
Szokująca oferta pracy. Warunkiem uczestnictwo w saunie
