https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa. Są najświeższe zdjęcia. Widać na nich dobrze problem z trasą S7

Piotr Rąpalski
To w tym miejscu Północna Obwodnica Krakowa powinna połączyć się z trasą S7, odcinkiem Widoma - Kraków. Po lewej widzimy estakadę S7, która urywa się przed budowanym z mozołem węzłem. Następnie w oddali widać tylko filary dalszej części S7. Na dole zdjęcia piękny, świeży asfalt Północnej Obwodnicy Krakowa, który urywa się w... "piaskownicy", bo nie ma z czym się jeszcze połączyć.
To w tym miejscu Północna Obwodnica Krakowa powinna połączyć się z trasą S7, odcinkiem Widoma - Kraków. Po lewej widzimy estakadę S7, która urywa się przed budowanym z mozołem węzłem. Następnie w oddali widać tylko filary dalszej części S7. Na dole zdjęcia piękny, świeży asfalt Północnej Obwodnicy Krakowa, który urywa się w... "piaskownicy", bo nie ma z czym się jeszcze połączyć. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała najświeższe zdjęcia z drona budowy Północnej Obwodnicy Krakowa i dane dotyczące budowy. Postęp prac szacuje się na blisko 86 proc. Niemal wszędzie widać już warstwy asfaltu. Brakuje go przy kończonych tunelach tej trasy. Planowany termin zakończenia budowy to wrzesień 2024 roku, ale nie jest ostatecznie jasne czy zostanie dotrzymany. Na jednym ze zdjęć widać też koniec POK, gdzie ma połączyć się z tras S7, odcinkiem Widoma-Kraków. Tu zawód, bo węzeł S7 w Mistrzejowicach powstaje z opóźnieniem i szybko z obwodnicą się nie połączy. Zapewne pojawią się jakieś tymczasowe rozwiązania, ale na razie szykuje nam się obwodnica donikąd.
Widok od północy. Po lewej końcówka POK
Widok od północy. Po lewej końcówka POK GDDKiA

Kiedy GDDKiA sfinalizuje prace przy tunelach, a ostatni chwaliła się, że jest tego bliska, kończenie drogi, tak ważnej dla Krakowa i okolicy, powinno pójść już szybko. Choć ciągle trwają analizy dotyczące ewentualnego niewielkiego przesunięcia tego terminu ze względu na intensywne opady deszczu w ostatnich latach i większy niż pierwotnie planowano zakres prac archeologicznych.

Północna Obwodnica Krakowa

Stan prac (dane za czerwiec):

  • drogi, jezdnie - na to poczekamy najdłużej - gotowe na razie w 77,3 proc.
  • grunt pod drogi przygotowany jest już jednak w 95,6 proc.
  • mosty wykonano w 97,4 proc.
  • a tunele w 99,3 proc.
  • do tego liczne konstrukcje oporowe - 97,5 proc.

Wartość prac budowlanych to prawie 1,9 mld zł. Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa otrzymała prawie 790 milionów zł dofinansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 

Północna obwodnica (w ciągu drogi ekspresowej S52) będzie miała długość 12,3 km i dwie jezdnie z trzema pasami ruchu na każdej z nich. Węzły drogowe połączą ją z istniejącym układem komunikacyjnym, a 20 km dróg dojazdowych pozwoli na dogodne dojazdy z obszaru Krakowa i okolicznych miejscowości. Do węzła Modlnica dobudowane zostaną cztery łącznice.

Znajdujący się na drugim końcu węzeł Kraków Mistrzejowice wybudowany zostanie w ramach realizacji S7 i połączy obie drogi ekspresowe, zamykając tym samym ring wokół Krakowa. W ciągu S52 POK powstaną także dwa tunele (w Zielonkach ma 653 m, a w Batowicach 496 m), 27 obiektów (wiadukty, estakada) i 4 km murów oporowych. Między tunelem w Batowicach a węzłem Węgrzce powstaje najdłuższa na odcinku S52 estakada, mająca prawie 570 metrów długości.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Okiem Kielara odc. 14

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska